Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ukraina

Klaus Lindgren kirjoitti:Muistaakseni Jansson on näistä puhuttu aikaisemminkin ja mikäli oikein muistan, Tapio Onnela on aikaisemminkin selittänyt nämä asiat Janssonille.
Tässä kommentti, joka ei minusta ole kelvollista keskustelua. Jotta asiasta voisi asiallisesti keskustella, tulisi esittää edes jokin argumentti. Nyt esität pelkän ilmassa olevan väitteen, vihjauksen, josta keskustelu pidemmälle on mahdotonta, koska et yksilöi sitä mitä tarkoitat.

Kirjoituksessani mainittiin Krim ja/tai krimiläiset yhteensä 45 kertaa. Venäjä mainittiin 13 kertaa. Sanoja ”Venäjän hallituksen kannanotto” (eri muunnelmineen) ei mainittu kertaakaan.

Toivotko sinä siis todella, että meidän tulisi keskustella siitä, koskiko kirjoitukseni pääasiassa Krimiä vai väittämiäsi Venäjän hallituksen kannanottoja, erityisesti kun et edes osaa antaa lähdettä mitä Venäjän hallituksen kannanottoa olet tarkoittanut. Lähdetiedon sijaan viittaat vain joihinkin epämääräisiin lehtijuttuihin. Ei kiitos, Klaus. En muuta mielipidettäni sinun ylimalkaisen lähteettömäksi jääneen väitteen perusteella. Minä kirjoitin nimen omaan krimiläisten narratiivista vallankaappauksesta. Jokainen voi itse lukea kirjoitukseni, joten se siitä.


II.

Edelleen, et lainkaan vastauksessasi kommentoinut huomautuksiani, että olit muuttanut tekstiäni ja lisännyt sanoja omaan tekstiisi ilmeisin tarkoituksin saada minut naurunalaiseksi ja siten poikennut oleellisesti totuudellisuuden vaatimuksesta selostaessasi käymäämme keskustelua. Se oli mielestäni sopimatonta taholtasi erityisesti ottaen huomioon asemasi moderaattorina, jonka tulisi vähintäänkin noudattaa itse niitä hyviä tapoja joita sinä muka vartioit täällä.

Et kuitenkaan anna itsellesi huomautusta? En ihmettele sitä lainkaan. Mutta sitten sinulla oli vielä otsaa väittää ettei jääviyttä ole etkä kai ole toimiessasi omassa asiassa lainkaan jäävi niin kuin muut ovat, koska, mikäli ymmärsin sinun selityksesi oikein, niin on asioita joissa jääviyttä ei esiinny maamme yliopistoissa. Olen varmaan väärinkäsittänyt? Sinusta ei jääviyttä ole toimiessasi yliopiston puolesta omassa asiassasi koska saattaa olla asioita joissa jääviyttä ei esiinny maamme yliopistoissa? Tämän perusteella sinä et olisi jäävi arvostelemaan sitä, tulisiko sinun antaa itsellesi varoitus (selostettuasi kirjoitustani tarkoituksin saattaa minut naurunalaiseksi)? Minusta nimittäin olet jäävi harkitsemaan sitä olisiko sinulle huomautettava jostakin omasta asiastasi ja ihan riippumatta siitä, että on muita asioita maamme yliopistoissa, joissa ei jääviyttä esiinny. Nimen omaan tästä syystä en ihmettele lainkaan ettet edes harkitse huomautuksen antamista itsellesi, koska itsekin hyvin ymmärrät että olet jäävi.

Toivon siis käsittäneeni sinut väärin?


Semmottii...
//terv. hj

Klaus Lindgren
Viestit: 1178
Liittynyt: 30.11.05 12:31

Re: Ukraina

Heikki Jansson on nyt todistanut, että koska Agricola ei ole yhdistys eikä yritys, sitä ei ole olemassa. Tiedotusvälineissä esiintyvät presidentti Vladimir Putinin ja ulkoministeri Sergei Lavrovin kannat eivät edusta Venäjän valtion virallista kantaa. Olenkohan minäkään olemassa? Ainakaan minä en enää tiedä, mitä sanoa.

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Ukraina

Klaus Lindgren kirjoitti:Heikki Jansson on nyt todistanut, että koska Agricola ei ole yhdistys eikä yritys, sitä ei ole olemassa. Tiedotusvälineissä esiintyvät presidentti Vladimir Putinin ja ulkoministeri Sergei Lavrovin kannat eivät edusta Venäjän valtion virallista kantaa. Olenkohan minäkään olemassa? Ainakaan minä en enää tiedä, mitä sanoa.
Eikö sinulla ollut yhtään mitään asiallista lisättävää. Nyt vain mollaat kanssakeskustelijaasi tämän muka ”todistamisista” ja väitteistä, että tästä ”presidentti Vladimir Putinin ja ulkoministeri Sergei Lavrovin kannat eivät edusta Venäjän valtion virallista kantaa?” Onko sinusta kanssakeskustelijasi ivaaminen keksimällä selostuksia siitä, mitä kanssakeskustelijasi on esittänyt sopivaa puolueettomalle moderaattorille? Sellainen sinun lienee lupa olettaa olevan ainakin täällä palstalla? Mutta puolueettomuutesi on kaiketi häipynyt jo ajat sitten. Omassa asiassa sinä kirjoitit eli omista esityksistäsi. Et ole kaiketi sitten tullut lainkaan huomanneeksi, että oman asiasi puolueeton moderointi on lähes mahdotonta jääviytesi takia?

Jääviydestä täällä on erimielisyyttä, ja oma reaktiosi on minusta mitä parhain todiste siitä, että kantani on täysin oikea. Vai onko niin, ettet ole tässä asiassa (enää) moderaattori koska olet asianosaisen asemassa.

Muistaakseni nimim. Tylsimykselle huomautettiin taannoin, että tämän lähdeviittaus joka meni jotenkin tähän tyyliin: ”siitä on ollut maininta Hesarissa, katso siitä” [muistamani mukaan oli puhe Hesarista?], ei täyttänyt asianmukaisen lähdeviittauksen kriteerejä. Sinun maininnoista puuttui toki yhtä härskisti muotoiltu kehotus (kehotus ”katso siitä”), mutta henki oli sama: et esittänyt lähdettäsi vaan viittasit joihinkin yleisiin medioihin (mainitsit tärkeimpinä Helsingin Sanomat ja Ylen). Mutta, sinun kuuluu itse ilmoittaa omat lähteesi. Yrität nyt vierittää minun tehtäväkseni lähteidesi löytämisen. En ole kuitenkaan sinun lähteiden esittäjä enkä niitä kaiva. Hoida omat työsi itse, ole hyvä, eikä niin että valitat, että se on niin vaikeaa, joten minun pitää hoitaa työsi puolestasi. Jos sinulla ei sitten ollutkaan lähteitä mitä esittää, niin olisit kertonut sen. Se tosin olisi asettanut kirjoituksessasi esitetyn varsin omituiseen valoon.

Mutta mitäpä minä enää perustelen sinulle yhtään mitään. Olet osoittanut että et kestä itseesi kohdistuvaa arvostelua. Valitettavasti. Arvostelua toki kirjoituksessani oli ja saikin olla mutta täysin asiallista, jopa sävyltään hillittyä. Näin arvioin itse tosin vain oman subjektiivisen käsitykseni mukaan. En silti korota itseäni puolueettomaksi, niin kuin sinä teet olettaessasi että pystyt samalla kertaa olemaan asianosainen ja tuomari eli nyt po. tapauksessa moderaattori ja kirjoittaja. Etkö sinä enää niin oleta?

Jatkossa pyydän välttämään kommentoimasta muuten kuin asiallisesti näkemyksiäni ja jos välttämättä haluat kommentoida, niin pyydän joka tapauksessa jättämään ivaamatta. Sitä täytyy näemmä pyytämällä pyytää teiltä Turun yliopiston puolesta toimivilta virkailijoilta.Tai kenen puolesta te nyt ikinä toimitte, kun ette sitä ilmoita. Etkö todellakaan tiedä kuka on toimeksiantajasi? Turun yliopisto, luulisin.


Semmottii…
// hj

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Ukraina

Heikki Jansson kirjoitti: Jatkossa pyydän välttämään kommentoimasta muuten kuin asiallisesti näkemyksiäni ja jos välttämättä haluat kommentoida, niin pyydän joka tapauksessa jättämään ivaamatta. Sitä täytyy näemmä pyytämällä pyytää teiltä Turun yliopiston puolesta toimivilta virkailijoilta.Tai kenen puolesta te nyt ikinä toimitte, kun ette sitä ilmoita. Etkö todellakaan tiedä kuka on toimeksiantajasi? Turun yliopisto, luulisin.
Semmottii…// hj
Viestit siirretty Ukraina keskustelusta, joten ne siirrettiin tänne aiheesta käytävään keskusteluun. Jatkossa poistan asiattomiin paikkoihin laitetut viestit automaattisesti.
Tätä Janssonin tässä mainitsemaa asiaa on selvitetty tässäkin keskustelussa lukuisia kertoja. Mitäpä jos viimein keskittyisit puhumaan itse asiasisällöistä? Minusta kirjoituksesi alkavat vaikuttaaa tahalliselta riidan haastamiselta.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Lemmi kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti:Kirjoitukseni koskee sinun käytöstäsi palstalla.
Voisitko antaa tästä esimerkkejä.
Luulen useimpien ihmisten kykenevän säätelemään käytöstään. He tunnistavat itse omasta käytöksestään onko käytös huonoa vai hyvää. Siksi he kykynevät säätelemään itse omaa käyttäytymistään. Noin minä uskon.
Voisitko viimein antaa tästä konkreettisen esimerkin.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Ukraina

jsn kirjoitti:Tätä palstaa trollaavia yhdistää ilmeinen pyrkimys käydä ylläpidon kimppuun, jopa oikeustoimilla uhkaaminen. Normaaliin erimielisyyteen tällainen ei kuulu. Tarkoitus on palstan horjuttaminen ja näivettäminen.
Tällainen vaikutelma tästä tosiaan valitettavasti tuntuu tulevan, koska muutamat keskustelijat tuntuvat keskittyvän muuhun kuin asialliseen keskusteluun historiaan liittyvistä asioita. Myös tahallinen riidan haastaminenhan on foorumin säännöissä kielletty.

historioija
Viestit: 985
Liittynyt: 14.11.09 11:34

Re: Ukraina

Tapio Onnela kirjoitti:
jsn kirjoitti:Tätä palstaa trollaavia yhdistää ilmeinen pyrkimys käydä ylläpidon kimppuun, jopa oikeustoimilla uhkaaminen. Normaaliin erimielisyyteen tällainen ei kuulu. Tarkoitus on palstan horjuttaminen ja näivettäminen.
Tällainen vaikutelma tästä tosiaan valitettavasti tuntuu tulevan, koska muutamat keskustelijat tuntuvat keskittyvän muuhun kuin asialliseen keskusteluun historiaan liittyvistä asioita. Myös tahallinen riidan haastaminenhan on foorumin säännöissä kielletty.
Tosin minusta on selvää, että ylläpito on vastannut liian kärkkäästi noihin "riitahaasteisiin", mikä on luonnollisesti kasvattanut riitojen mittasuhteita. Samaan liittyy ylläpidon innokkuus mennä mukaan poliittisiin kiistoihin, mikä saa tietynlaiset "ei-historialliset" keskustelut venymään näköjään loputtomiin.
Nämäkin huomiot ovat edellisten viestien tapaan nimenomaan vaikutelmia, joten niihin ei kuulu tiukata perusteluja...

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Kuvaavaa on myös näiden hyökkäävien trollileskusteluryöppyjen voimakas kasaantuminen. Välillä postitus on jatkuvaa, välillä se vaikenee täysin, kuten nyt näyttää käyneen. Tästä ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että ne on ajoitettu toimimaan osana kansainvälistä diplomatiaa kulloisessakin poliittisessa tilanteessa.

lentava kirvesmies
Viestit: 360
Liittynyt: 07.12.07 09:20

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

jsn kirjoitti:Kuvaavaa on myös näiden hyökkäävien trollileskusteluryöppyjen voimakas kasaantuminen. Välillä postitus on jatkuvaa, välillä se vaikenee täysin, kuten nyt näyttää käyneen. Tästä ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että ne on ajoitettu toimimaan osana kansainvälistä diplomatiaa kulloisessakin poliittisessa tilanteessa.

Epäilen väitettäsi. Uskoisin Onnelan ja Lindgrenin poissaolon, kuten joidenkin muidenkin, johtuvan meneillään olevasta lomakaudesta.

historioija
Viestit: 985
Liittynyt: 14.11.09 11:34

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

lentävä kirvesmies kirjoitti:
jsn kirjoitti:Kuvaavaa on myös näiden hyökkäävien trollileskusteluryöppyjen voimakas kasaantuminen. Välillä postitus on jatkuvaa, välillä se vaikenee täysin, kuten nyt näyttää käyneen. Tästä ei voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että ne on ajoitettu toimimaan osana kansainvälistä diplomatiaa kulloisessakin poliittisessa tilanteessa.

Epäilen väitettäsi. Uskoisin Onnelan ja Lindgrenin poissaolon, kuten joidenkin muidenkin, johtuvan meneillään olevasta lomakaudesta.
Keskustelun mainitunlaiseen aaltoiluun on nähdäkseni ymmärrettävimpänä syynä viestien esiintulo ja laatu. Milloin kukin seuraa palstaa ja mikä siellä ketäkin provosoi reagoimaan. Sitä voi sanoa vaikka satunnaisuudeksi, joka ilmenee kaikkialla, missä ilmiöt eivät ole sidottuja johonkin aikatauluun. Milloin jotakin ainakin näennäisesti sattuu esiintymään enemmän ja milloin vähemmän.
Ja onhan luonnollista, että ihmisten tunteet ja tunnelmat sekä huomion ja kiinnostuksen kohteet vaihtelevat suuresti jopa käsittämättömien tekijöiden mukaisesti. Tämän voimme huomata itsestämmekin. Kaikenlaisissa keskusteluissahan tunteet ovat vahvasti mukana, sen huomaa täälläkin. Niiden ilmenemismuotoja voi tietoisella pyrkimyksellä rajoittaa, mutta ei koskaan kokonaan syrjäyttää.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

lentävä kirvesmies kirjoitti:Epäilen väitettäsi. Uskoisin Onnelan ja Lindgrenin poissaolon, kuten joidenkin muidenkin, johtuvan meneillään olevasta lomakaudesta.
Minäkin olen useina kesinä pannut merkille, että toimihenkilöiden lomakautena foorumikin yleensä hiljenee. Vaikka mistä sitä meikäläinen tietää, vaikka kansainvälisellä diplomatialla sittenkin olisi sormensa pelissä...

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Ne jotka työkseen tänne kirjoittavat, varmaankin nauttivat ansaittua lomaa.

Klaus Lindgren
Viestit: 1178
Liittynyt: 30.11.05 12:31

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

lentävä kirvesmies kirjoitti:Epäilen väitettäsi. Uskoisin Onnelan ja Lindgrenin poissaolon, kuten joidenkin muidenkin, johtuvan meneillään olevasta lomakaudesta.
Kyllä me täällä olemme.

lentava kirvesmies
Viestit: 360
Liittynyt: 07.12.07 09:20

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Klaus Lindgren kirjoitti:
lentävä kirvesmies kirjoitti:Epäilen väitettäsi. Uskoisin Onnelan ja Lindgrenin poissaolon, kuten joidenkin muidenkin, johtuvan meneillään olevasta lomakaudesta.
Kyllä me täällä olemme.

Hienoa! Jatketaan sitten paremmalla ajalla näkemysten vaihtoa.

historioija
Viestit: 985
Liittynyt: 14.11.09 11:34

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

jsn kirjoitti:Ne jotka työkseen tänne kirjoittavat, varmaankin nauttivat ansaittua lomaa.
Osuva isku, mutta pelkäänpä että tyhjään. Nimittäin kuka järkevä trolli tulisi edes osapäivätyöhön tänne? Trollauksen kohdejoukkohan näkyy olevan hyvin pieni, joten työ ei tekijäänsä kiitä. Mahdolliset trollit ovat siis järjettömiä, mutta heitä voi joka tapauksessa täällä työskennellä. Kehotamme heitä etsiytymään hedelmällisemmille työmaille.

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”