Jaakko Hakkinen
Viestit: 687
Liittynyt: 18.09.06 17:09
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Vetehinen Show jatkuu ja jatkuu! :lol:

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Jatkosodan alku

Heikki Jansson kirjoitti: Aivan. Samoin menettelee tietääkseni myös Palvo, mutta Palvo onkin palstalle "sopiva" polittisesti. Semmottii...
Voisitko Heikki Jansson täsmentää ja perustella mitä tarkoitat tällä viittauksella "poliittisesti sopivasta". Väitätkö, että tällä foorumilla olisi jokin poliittinen motiivi?

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Jatkosodan alku

Niitä sun näitä kirjoitti:Olikohan Tuomas Enbusken nimen o -kirjaimen kirjoittaminen ruotsalaisella å:lla noinkin paha teko?
Sensuuri nimen väärinkirjoittamisesta koskee näköjään vain sinua, Tuomas Embusken nimeä ja å:ta. Missään muissa yhteyksissä nimen määrä kirjoitusasu ei ole minun tietääkseni johtanut kirjoituksen deletoimiseen.

Tuskin oikea syy poistaa kirjoituksesi on väärä kirjoitusasu (vaikka Onnela sellaista selittelee kts yllä) vaan ruotsalainen å. Ehkä on "älä turhaan kirjoita ruotsalaista å:ta" tai jotain sinne päin, koska nimien oikeat kirjoitusasut eivät milloinkaan muulloin ole mikään sensuurin peruste.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Jaakko Häkkinen kirjoitti:Nämä asiat on selitetty Vetehiselle jo moneen kertaan, eikä ikinä ole mennyt jakeluun, joten ei hyödytä enää tuhlata aikaa. Palikka on aina palikka.
Moderoinnin esimerkki tuossa yllä.

Kiitoksia paljon Tapio Onnelalla ja Klaus Lindgrenille hyvästä moderoinnista. Pidätte tiukasti palstan säännöistä kiinni, joka on hieno juttu. Säännöt kieltävät toisten nälvimisen ja, koska te hyväksytte palikaksi kutsumisen, ei se voi olla nälvintää eikä riko palstan sääntöjä.

On hyvä tietää, että palikaksi kutsuminen on sallittua. Paljon kiitoksia teille molemmille.

Albert Ravila
Viestit: 263
Liittynyt: 22.10.08 18:14

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Olen tästä vetehisen kanssa samaa mieltä. Häkkisellä on selvästikin jonkinlainen itsetunto-ongelma, mutta se ei anna oikeutta tuollaiseen kielenkäyttöön.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

En valitettavasti millään ehdi kaikkia foorumin viestejä lukea ja reagoida niihin reaaliaikaisesti.
Viestit siirretty jatkosotakeskustelun moderointia käsitelleestä säikeestä tänne jossa yleisesti käsitellään keskustelun pelisääntöjä.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Jatkosodan alku

Vetehinen kirjoitti:
Niitä sun näitä kirjoitti:Olikohan Tuomas Enbusken nimen o -kirjaimen kirjoittaminen ruotsalaisella å:lla noinkin paha teko?
Sensuuri nimen väärinkirjoittamisesta koskee näköjään vain sinua, Tuomas Embusken nimeä ja å:ta. Missään muissa yhteyksissä nimen määrä kirjoitusasu ei ole minun tietääkseni johtanut kirjoituksen deletoimiseen.

Tuskin oikea syy poistaa kirjoituksesi on väärä kirjoitusasu (vaikka Onnela sellaista selittelee kts yllä) vaan ruotsalainen å. Ehkä on "älä turhaan kirjoita ruotsalaista å:ta" tai jotain sinne päin, koska nimien oikeat kirjoitusasut eivät milloinkaan muulloin ole mikään sensuurin peruste.
Kyseinen nimimerkki on väännellyt ja irvaillut myös muiden omalla nimellän kirjoittavien ja esiintyvien henkilöiden nimiä. Nämä viesti on poistettu. Kuvaava tietysi on, että tämä tapahtuu nimimerkin suojista. Jos foorumin moderointityyli ei miellytä niin kannattaa varmaan kirjoitella muille foorumeille.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

En ole koskaan nähnyt Tuomas Embusken kirjoituksia Agricolassa vaikka Onnela väittää Embusken kirjoittavan omalla nimellään.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Vetehinen kirjoitti:En ole koskaan nähnyt Tuomas Embusken kirjoituksia Agricolassa vaikka Onnela väittää Embusken kirjoittavan omalla nimellään.
Aika uskomatonta, että näin alkeellisia käyttäytymissääntöjä pitää alkaa erikseen vääntämään rautalangasta. Tällä foorumilla ei väännellä ihmisten nimiä, ovat he sitten foorumin kirjoittajia tai eivät! Mikäli tämä foorumin linja ei kelpaa on syytä vaihtaa foorumia.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Tapio Onnela kirjoitti:
Vetehinen kirjoitti:En ole koskaan nähnyt Tuomas Embusken kirjoituksia Agricolassa vaikka Onnela väittää Embusken kirjoittavan omalla nimellään.
Aika uskomatonta, että näin alkeellisia käyttäytymissääntöjä pitää alkaa erikseen vääntämään rautalangasta. Tällä foorumilla ei väännellä ihmisten nimiä, ovat he sitten foorumin kirjoittajia tai eivät! Mikäli tämä foorumin linja ei kelpaa on syytä vaihtaa foorumia.
Saivartelet Tuomas Embusken nimen å-kirjaimesta uutta nimikirjoittamisen käyttäytymissääntöä (uusi foorumin linja?). Tuskin tuo "sääntö" kauaa kestää. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin nimistä johtuva sensuuri tulee heilumaan sen mukaan kuka on kirjoittaja ja kenen nimestä on kyse.

Moderointi on hyvin epäjohdonmukaista tällä palstalla. Siksi siitä keskustellaan kriittisesti ja Onnelan toivomus, että ellei hänen toimintansa (å-linjaus) kelpaa, voi mennä muualle osoittaa, ettei Onnela aio ottaa mitään opiksi kritiikistä.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Vetehinen kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:
Vetehinen kirjoitti:En ole koskaan nähnyt Tuomas Embusken kirjoituksia Agricolassa vaikka Onnela väittää Embusken kirjoittavan omalla nimellään.
Aika uskomatonta, että näin alkeellisia käyttäytymissääntöjä pitää alkaa erikseen vääntämään rautalangasta. Tällä foorumilla ei väännellä ihmisten nimiä, ovat he sitten foorumin kirjoittajia tai eivät! Mikäli tämä foorumin linja ei kelpaa on syytä vaihtaa foorumia.
Saivartelet Tuomas Embusken nimen å-kirjaimesta uutta nimikirjoittamisen käyttäytymissääntöä (uusi foorumin linja?). Tuskin tuo "sääntö" kauaa kestää. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät niin nimistä johtuva sensuuri tulee heilumaan sen mukaan kuka on kirjoittaja ja kenen nimestä on kyse.

Moderointi on hyvin epäjohdonmukaista tällä palstalla. Siksi siitä keskustellaan kriittisesti ja Onnelan toivomus, että ellei hänen toimintansa (å-linjaus) kelpaa, voi mennä muualle osoittaa, ettei Onnela aio ottaa mitään opiksi kritiikistä.
Foorumilla ei ole sallittua ihmisten nimien vääntely. Enbusken tapaus ei ole ainut, jossa nimimerkin takaa irvaillaan omalla nimellään kirjottavia ja esiintyviä henkilöitä.

Jaakko Hakkinen
Viestit: 687
Liittynyt: 18.09.06 17:09
Viesti: Kotisivu

Re: Moderoinnista jatkosotakeskustelussa

Albert Ravila kirjoitti:Olen tästä vetehisen kanssa samaa mieltä. Häkkisellä on selvästikin jonkinlainen itsetunto-ongelma, mutta se ei anna oikeutta tuollaiseen kielenkäyttöön.
Diagnoosisi on täysin väärä. Itsetunnossani ei ole mitään vikaa, olen vain kyllästynyt Vetehisen kyvyttömyyteen ymmärtää minkäänlaisia vasta-argumentteja. Sinun logiikallasi sinulla olisi itsetunto-ongelma, koska ryhdyt tuolla tavoin halventavasti diagnosoimaan minua. Sovella siis omia sääntöjäsi myös itseesi.

Enkä muuten ole sanonut Vetehistä palikaksi, ainoastaan todennut että "palikka on aina palikka". Voitko olla eri mieltä tämän lauseen sisällöstä? Osaatko perustella, miten se rikkoo foorumin sääntöjä?

Vetehinen, miksi koettelet moderaattorien rajoja kirjoittamalla Enbusken nimen jatkuvasti väärin? Se ei ole Embuske.

Albert Ravila
Viestit: 263
Liittynyt: 22.10.08 18:14

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Jaakko Häkkinen kirjoitti:
Albert Ravila kirjoitti:Olen tästä vetehisen kanssa samaa mieltä. Häkkisellä on selvästikin jonkinlainen itsetunto-ongelma, mutta se ei anna oikeutta tuollaiseen kielenkäyttöön.
Diagnoosisi on täysin väärä. Itsetunnossani ei ole mitään vikaa, olen vain kyllästynyt Vetehisen kyvyttömyyteen ymmärtää minkäänlaisia vasta-argumentteja. Sinun logiikallasi sinulla olisi itsetunto-ongelma, koska ryhdyt tuolla tavoin halventavasti diagnosoimaan minua. Sovella siis omia sääntöjäsi myös itseesi.

Enkä muuten ole sanonut Vetehistä palikaksi, ainoastaan todennut että "palikka on aina palikka". Voitko olla eri mieltä tämän lauseen sisällöstä? Osaatko perustella, miten se rikkoo foorumin sääntöjä?
Ei tuo lause "palikka on aina palikka" sellaisenaan varmaankaan riko forumin sääntöjä. Se vain oli mielestäni sellaisessa yhteydessä, että sen saattoi olettaa liittyneen Vetehiseen. Samaan suuntaan viittoo mielestäni sekin, että ilmoitat olevasi kyllästynyt "Vetehisen kyvyttömyyteen ymmärtää minkäänlaisia vasta-argumentteja". Tästä tulee mieleen, että saatat pitää Vetehistä tyhmänä eli palikkana. Mutta virhe on toki minun, en ymmärtänyt kirjoittamaasi. Joten palikka mikä palikka.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Olkoon menneeksi toinen näyte moderoinnista:
Jussi Jalonen kirjoitti:Alan muuten kyllästyä tähän jatkuvaan ja toistuvaan paskanheittoon nimimerkin takaa, etenkin mitä tulee tuohon alituiseen lässyttämiseen siitä, etten muka "lukisi arvostelemiani kirjoja". Olen arvostellut Agricolan palstalle kaikkiaan neljä teosta, ja aikoinaan Tapio Onnela tuli pyytäneeksi minulta kirja-arvostelujen kirjoittamista. Totta saatana minä luen arvostelemani kirjat. Mutta koska palaute on tätä luokkaa, niin se päättyi tähän päivään.

Lisäksi, kun kerran tämä yksi lautapää jatkaa vainoharhaista suunpieksäntäänsä yhdestä asiasta täällä alituiseen ja vuodesta toiseen ilman, että valvojat osoittavat mitään aikomustakaan puuttua asiaan, niin ilmoitan Lindgrenille ja Onnelalle julkisesti, että tämä palsta saa minun puolestani jäädä.

Päätoimittaja Onnelan vastaus J.J:lle oli:
Tapio Onnela kirjoitti:Harmillista menettää aktiivinen ja hyvä kirjoittaja, mutta minkäs sille mahtaa….

Parhain terveisin:
Tapio Onnela
Onnela kehuu lautapää, paskanheitto ja saatana -ilmauksia, joten kai ne varmaan ovat sallittuja ilmauksia eivätkä suinkaan mitään säätöjen kieltämää nälvintää.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Vetehinen kirjoitti:Olkoon menneeksi toinen näyte moderoinnista:
Jussi Jalonen kirjoitti:Alan muuten kyllästyä tähän jatkuvaan ja toistuvaan paskanheittoon nimimerkin takaa, etenkin mitä tulee tuohon alituiseen lässyttämiseen siitä, etten muka "lukisi arvostelemiani kirjoja". Olen arvostellut Agricolan palstalle kaikkiaan neljä teosta, ja aikoinaan Tapio Onnela tuli pyytäneeksi minulta kirja-arvostelujen kirjoittamista. Totta saatana minä luen arvostelemani kirjat. Mutta koska palaute on tätä luokkaa, niin se päättyi tähän päivään.

Lisäksi, kun kerran tämä yksi lautapää jatkaa vainoharhaista suunpieksäntäänsä yhdestä asiasta täällä alituiseen ja vuodesta toiseen ilman, että valvojat osoittavat mitään aikomustakaan puuttua asiaan, niin ilmoitan Lindgrenille ja Onnelalle julkisesti, että tämä palsta saa minun puolestani jäädä.

Päätoimittaja Onnelan vastaus J.J:lle oli:
Tapio Onnela kirjoitti:Harmillista menettää aktiivinen ja hyvä kirjoittaja, mutta minkäs sille mahtaa….

Parhain terveisin:
Tapio Onnela
Onnela kehuu lautapää, paskanheitto ja saatana -ilmauksia, joten kai ne varmaan ovat sallittuja ilmauksia eivätkä suinkaan mitään säätöjen kieltämää nälvintää.
Välillänne on eräs merkittävä ero. Jalonen nimittäin kirjoittaa omalla nimellään ja kantaa vastuun sanomisistaan. Sinä/te tai keitä tai mitä ikinä nimimerkki Vetehisen taakse kätkeytyykään ei koskaan pysty kantamaan oikeaa vastuuta sanomisistaan. Miten nimimerkkiä muka voisi loukata?

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”