wejoja
Viestit: 130
Liittynyt: 29.11.08 17:41

Re: Novgorod - Venäjä

Vetehinen kirjoitti:
Pyydän vain perusteluita väitteille. Kirjoitit aikaisemmin ikään kuin itse ymmärtäisit Häkkisen perustelut ja kysyin sinulta mitä ne ovat. Et kuitenkaan vastaa.

Häkkinen on innostunut geenitutkimuksista. Hän listaa eri markkereita ja käsittääkseni omien päähänpistojensa kautta hän keksii miten markkerit ja missä järjestyksessä ne ovat mutatoituneet. Jotenkin noin se tuntuu menevän.

Miksi ne mutatoituvat Häkkisen keksimällä tavalla? Ei mitään tietoa.

Jossain aikaisemmassa vaiheessa Häkkinen taisi laskea mutaatioiden tai jotain sen tapaisten iät. Hän kirjoitti, ettei osaa matematiikkaa, joten hän oikaisee ja tekee laskelmat omilla tavoillaan. Tiedän että geenitutkijat käyttävät tietokoneohjelmia, joilla he laskevat tilastollisisia suureita geeniaineistoista.

Siksi kysyn perusteita, koska en ollenkaan luota Häkkisen väitteisiin ja kun en saa niitä, niin olen silloin varma, että Häkkisen jutut ovat humpuukia.

En tule saamaan koskaan Häkkiseltä perusteluja. Niin luulen, koska hän ei pysty niitä antamaan.

Siksi hän soittaa suutaan, solvaa ja haukkuu minua. Ja sinä hiukan hyödyllisenä idioottina tunnut menevän messiin.
Mutaatioiden laskutoimituksiin löytyy jo lukuisa ohjelmia, joten mitään ei tarvitse keksiä omasta päästä. En tiedä mitä tarkoitat "hiukan hyödyllisellä", mutta totta tosiaan, on todella idioottimaista jankata ja jankata, jos ei edes viitsi paneutua asiaan. Sinun aikasi näyttää kuluvan kaikkien alojen asioista väittelemiseen, joten siinä mielessä varsin ymmärrettävää.

Mainituista tietokannoista voi tavallinen tallukkakin hiukan paneutumalla ymmärtää, että Roslagenin ja Upsalan seutuja asuttaneiden skandinaavien jälkipolven näytteistä on määritetty haplotyyppi, joka on niin lähellä Rurikin haplotyyppiä, että alkuperä on skandinaavinen, piste.

Jaakko Hakkinen
Viestit: 687
Liittynyt: 18.09.06 17:09
Viesti: Kotisivu

Re: Novgorod - Venäjä

Vetehinen kirjoitti:Jep jep. Sinun missiosi on kumota suomalaisten suurta menneisyyttä eikä tutkia, olla objektiivinen ja olla utelias hakemaan ja etsimään uutta tietoa.
Kerro lisää näistä vainoharhoistasi, kuulostaa erittäin hupaisalta! :lol:
Entä mitähän kaikkea sisältyy tuohon suomalaisten suureen menneisyyteen? Atlantis? Vedenpaisumus? Pyramidit? Megaliittikulttuuri? Vasarakirveskulttuuri? Kerro toki lisää, viihdettä ei ole koskaan liikaa (paitsi Tuksu).
Vetehinen kirjoitti:En ole todistusaineistoasi nähnyt. Kerrot että se on jonkin linkin takana, mutta en vaan löydä sitä. Ei sitä ole olemassakaan.
Kiemurtelusi on äärimmäisen huvittavaa! :lol:
Arvoisa yleisö, Vetehinen tunnustaa, että hän joko ei osaa avata kahta linkkiä painamalla hiiren nappulaa, tai ei osaa numeroita eikä kirjaimia.

Kerrohan vielä, miten ahkerasti olet etsinytkään osumatta milloinkaan oikeaan linkkiin - koko ajan käsi vie vain väärille sivuille, niinkö? :lol:
Vetehinen kirjoitti:Häkkinen on innostunut geenitutkimuksista. Hän listaa eri markkereita ja käsittääkseni omien päähänpistojensa kautta hän keksii miten markkerit ja missä järjestyksessä ne ovat mutatoituneet. Jotenkin noin se tuntuu menevän.
Arvoisa nimimerkki "Selvästikin vajaaälyinen", minulla ei ole mitään tekemistä North-Eurasian N -projektin eikä Rurikidi-projektin kanssa. Minä vain käytän ihan samaa vertailumenetelmää kuin jokaikinen genetiikasta jotain ymmärtävä. Miten minun päähänpistoni olisivat voineet aiheuttaa sen, että Rurikidit kuuluvat jokaikisen silmät ja aivot omaavan mielestä skandinaaviseen ryhmään? Osaisitko kertoa jonkin lennokkaan vainoharhaisen teorian minun illuminaattisesta vaikutusvallastani geeniprojektien vetäjiin? Vähän lisää viihdettä, jos saan pyytää. :roll:
Vetehinen kirjoitti:Siksi kysyn perusteita, koska en ollenkaan luota Häkkisen väitteisiin ja kun en saa niitä, niin olen silloin varma, että Häkkisen jutut ovat humpuukia.
En tule saamaan koskaan Häkkiseltä perusteluja. Niin luulen, koska hän ei pysty niitä antamaan.
Minä toistan tätä niin kauan kuin sinä käyttäydyit kuin aivoton - katsotaan, kuinka monta kuukautta oikein jaksat nolata itseäsi. Olen varma, että jos sinä Pekka kirjoittaisit omalla nimelläsi, et kehtaisi käyttäytyä noin usein kuin vajaaälyinen.

A) Avaa tästä Rurikidi-projektin haplotyyppitaulukko:
http://www.familytreedna.com/public/rur ... ycolorized
B) Avaa tästä North Eurasian N -projektin haplotyyppitaulukko ja etsi sieltä skandinaavinen haara:
http://www.familytreedna.com/public/N%2 ... ycolorized
C) Kun vertaat haplotyyppejä, huomaat että rurikidit kuuluvat selvästi skandinaaviseen haaraan.
D) Muuta pakkomielteisten nationalististen fantasioiden täyttämää mieltäsi niin, että sinun on mahdollista hyväksyä se kolmen eri tieteenalan tuloksiin nojaava tulos, että Rurik, Hrörekr (tai mikä ikinä olikaan Kiovan Rusin hallitsijasuvun perustaneen henkilön todellinen nimi) oli skandinaavi.
E) Jos onnistut edellisessä kohdassa, sinulla pitäisi aivokapasiteettisi puolesta olla pienenpieni mahdollisuus ymmärtää, mitä sinulle on edellä sanottu.
F) Lopputuloksena pitäisi olla se, että ymmärrät ja hyväksyt Rurikin skandinaavisuuden. Mikäli näin ei tapahdu, vika on sinun päässäsi (kuvaannollisesti ja kirjaimellisesti).


Onko jokin kohta tässä liian vaikea sinun ymmärtää?
Onko kohta A sinulle liian vaikea ymmärtää?
Onko kohta B sinulle liian vaikea ymmärtää?
Onko kohta C sinulle liian vaikea ymmärtää?
Onko kohta D sinulle liian vaikea ymmärtää?
Onko kohta E sinulle liian vaikea ymmärtää?
Onko kohta F sinulle liian vaikea ymmärtää?
Vetehinen kirjoitti:Koivulehto ei ole tainnut olla tietoinen vastaavuudesta kun hän esittää kiilaa.
Et ymmärtänyt taaskaan lukemaasi - Sami kirjoitti näin:
"Muistaakseni hän - artikkelin lukemisesta on jokunen vuosi aikaa, joten nämä tiedot kannattaa kyllä tarkistaa - johti kylfingar-nimen kiilaa tarkoittavasta sanasta, jota hän piti alueterminä."

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

wejoja kirjoitti:Mainituista tietokannoista voi tavallinen tallukkakin hiukan paneutumalla ymmärtää, että Roslagenin ja Upsalan seutuja asuttaneiden skandinaavien jälkipolven näytteistä on määritetty haplotyyppi, joka on niin lähellä Rurikin haplotyyppiä, että alkuperä on skandinaavinen, piste.
Mies nimeltä Neculai RUSU, b.1820,Vizantea, Romania on lähinnä Rurikia geneettisesti linkitetyissä taulukoissa.

Sinusta hän edustaa Roslagenin ja Uppsalan seutuja asuttaneiden skandinaavien jälkipolvea. Jopa niin selvästi, että tavallinen tallukkakin ymmärtää.

Pahoittelen, mutta minun mielestäni romanialainen mies ei osoita Rurikin skandinaavisuutta saati roslagenilaisuutta.

Onhan siellä muita ilmeisesti kaukaisempia geenisukulaisia. Haulla katsottuna on 44 kpl Suomen asukkaita ja 6 kpl Ruotsin ja joukko muita.

Hankikanto
Viestit: 101
Liittynyt: 05.08.12 12:46

Re: Novgorod - Venäjä

Suomalaiset Suomen nykyalueella eivät paljonkaan vaikuttaneet Venäjän alueella, vaan siellä asuneet " suomalaiskansat" joiden kielenvaihdon vuoksi luultiin kadonneen. Geneettisten tutkimusten ansiosta tiedetään , että N1c-haplotyypin perusteella tunnistetut väestöt nyt kattavat noin 1/5 Venäjän väestöstä, Moskovan pohjoispuolella yli 1/3 . Volgan alueella lienee vielä Rurikin aikoihin asunut vain bolgaareja suomalaiskansojen lisäksi.
Ruotsin nykyisellä alueella suomalaistyyppisiä ( sisämaassa saamelaisia) oli pääosa asutuksesta koko pohjoisessa puoliskossa. Helsinglanti laskettiin vielä 1300-luvulla joskus itsenäiseksi, joskus Norjan tai Novgorodin osaksi. Norrlanti alettiin lukea Ruotsiin 1400-luvulla. Karjalaisia ( tai vepsäläisiä ) kulki jokireiteillä, ja Pohjanmaan suomalaisia vieraili myös.
Kovinkin perusteellinen tarkastelu löytyy juhani 39-sivuilta. Sen lopussa on kuitenkin tarkasteltu juuri rurikidikysymystä englanniksi.

http://koti.mbnet.fi/juhani39/Suomen%20Heimot.pdf

Jussi Jalonen
Viestit: 902
Liittynyt: 29.05.07 11:18
Paikkakunta: Pyynikki

Re: Novgorod - Venäjä

Vetehinen kirjoitti: Olen käynyt älykkyystestissä. Pääsin Mensaan.
Välihuomio.

Näinkin se toki käy, ja vielä helpommin jälkikäteen.



Elokuuta,

J. J.

wejoja
Viestit: 130
Liittynyt: 29.11.08 17:41

Re: Novgorod - Venäjä

Vetehinen kirjoitti:
Mies nimeltä Neculai RUSU, b.1820,Vizantea, Romania on lähinnä Rurikia geneettisesti linkitetyissä taulukoissa. Sinusta hän edustaa Roslagenin ja Uppsalan seutuja asuttaneiden skandinaavien jälkipolvea. Jopa niin selvästi, että tavallinen tallukkakin ymmärtää. Pahoittelen, mutta minun mielestäni romanialainen mies ei osoita Rurikin skandinaavisuutta saati roslagenilaisuutta.
Voit toki olla aivan mitä mieltä haluat ja se onkin tullut esille lukuisissa puheenvuoroissasi, eikä sille asialle lopulta kukaan mahda mitään. Olen todella pahoillani liian optimistisesta arviostani tallukoiden suhteen. :lol:

Jaakko Hakkinen
Viestit: 687
Liittynyt: 18.09.06 17:09
Viesti: Kotisivu

Re: Novgorod - Venäjä

Arvasin ettei Vetsku kehtaa enää leikkiä vajaaälyistä kun väitti päässeensä Mensaan - hänhän vetäisi sillä tahtomattaan lokaan koko Mensan. Mutta vähän se vaati toverillista potkimista, ennen kuin hänen pinttynyt käytösmallinsa (= vajaaälyisen leikkiminen keinona välttää ei-toivottuun tietoon törmääminen) saatiin sysättyä sivuun.

Hienoa että hän on jo osannut vilkaista listoja. Mutta sitten hän takertuu yhteen romanialaiseen. Siihen on Vetehinen syynsä, että ryhmä on nimeltään skandinaavinen eikä romanialainen:
Skandinaviasta löytyy ryhmän vanhin diversiteetti. Suomeksi tämä merkitsee sitä, että monia erilaisia, ryhmän perustajahaplotyyppiä lähellä olevia haplotyyppejä löytyy Skandinaviasta. Nyt kun olet oppinut avaamaan ja lukemaan linkkejä, tässä vielä Skandinaavinen Y -projekti (koska kaikki haplotyypit eivät löydy edellä annetuista projekteista):
http://www.familytreedna.com/public/sca ... ycolorized

Kaikki muu (kuten levinneisyys tai lukumäärä eri maissa) on tämän rinnalla täysin toisarvoista. Ymmärrätkö? Ei ole mitään merkitystä sillä, vaikka Suomessa olisi enemmän skandinaavisen ryhmän jäseniä kuin Ruotsissa, niin kauan kuin suomalaiset haplotyypit johdetaan skandinaavisista. Se kertoo linjan leviämissuunnan.

Kysy jos et ymmärrä - tässä tuli varmaan taas paljon sinulle uusia sanoja.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

Jaakko Häkkinen kirjoitti:Skandinaviasta löytyy ryhmän vanhin diversiteetti.
En löydä diversiteettejä linkistä, jonka postasit.

Se taisi olla diversiteetti, jonka laskentaan keksit oman kaavan tiedemiesten kaavojen sijasta. Syyksi ilmoitit, ettet osaa tarpeeksi matematiikkaa.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

wejoja kirjoitti:
Vetehinen kirjoitti:
Mies nimeltä Neculai RUSU, b.1820,Vizantea, Romania on lähinnä Rurikia geneettisesti linkitetyissä taulukoissa. Sinusta hän edustaa Roslagenin ja Uppsalan seutuja asuttaneiden skandinaavien jälkipolvea. Jopa niin selvästi, että tavallinen tallukkakin ymmärtää. Pahoittelen, mutta minun mielestäni romanialainen mies ei osoita Rurikin skandinaavisuutta saati roslagenilaisuutta.
Voit toki olla aivan mitä mieltä haluat ja se onkin tullut esille lukuisissa puheenvuoroissasi, eikä sille asialle lopulta kukaan mahda mitään. Olen todella pahoillani liian optimistisesta arviostani tallukoiden suhteen. :lol:
Romanialainen on geneettisesti lähinnä Rurikia eikä romanialainen osoita lainkaan Upplantiin eikä Roslageniin.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

Hankikanto kirjoitti:Suomalaiset Suomen nykyalueella eivät paljonkaan vaikuttaneet Venäjän alueella, vaan siellä asuneet " suomalaiskansat" joiden kielenvaihdon vuoksi luultiin kadonneen. Geneettisten tutkimusten ansiosta tiedetään , että N1c-haplotyypin perusteella tunnistetut väestöt nyt kattavat noin 1/5 Venäjän väestöstä, Moskovan pohjoispuolella yli 1/3 . Volgan alueella lienee vielä Rurikin aikoihin asunut vain bolgaareja suomalaiskansojen lisäksi.
Ruotsin nykyisellä alueella suomalaistyyppisiä ( sisämaassa saamelaisia) oli pääosa asutuksesta koko pohjoisessa puoliskossa. Helsinglanti laskettiin vielä 1300-luvulla joskus itsenäiseksi, joskus Norjan tai Novgorodin osaksi. Norrlanti alettiin lukea Ruotsiin 1400-luvulla. Karjalaisia ( tai vepsäläisiä ) kulki jokireiteillä, ja Pohjanmaan suomalaisia vieraili myös.
Kovinkin perusteellinen tarkastelu löytyy juhani 39-sivuilta. Sen lopussa on kuitenkin tarkasteltu juuri rurikidikysymystä englanniksi.

http://koti.mbnet.fi/juhani39/Suomen%20Heimot.pdf
Kiitos linkistä. Siinä on muutamia mielenkiintoisia asioita.

Mukavinta on, että kirjoittaja kertoo avoimesti miten on tuloksensa saanut. Se on poikeuksellista täällä.

Helsingia on tainnut olla vielä 1300-luvulla pakanallinen. Ruotsalaisten mielestä Svean hallinto ei ulottunut sinne saakka ainakaan ennen 1000-lukua. Roslagenin rannikolla on muuten edelleen tänä päivänä säilynyt paikannimet kuten Jomaleberget eli Jumalavuori.

Ruotsissa on myös näkemyksiä, että suomen germaaniset lainasanat on omaksuttu Ruotsissa suomeen.

Geeneihin liittyen ranskalaiset ovat ilmeisesti antamassa lupaa Normandian hallitsijan Rollon geenitestiin. Tanskalaiset ja norjalaiset spekuloivat kummaksi Rollo osoittautuu. Saagojen mukaan Rollo on kuitenkin kainulaisen Fornjotrin jälkeläinen. Aika hauskaa jos Rollokin on N1c-haploinen

Jaakko Hakkinen
Viestit: 687
Liittynyt: 18.09.06 17:09
Viesti: Kotisivu

Re: Novgorod - Venäjä

Vetehinen kirjoitti:En löydä diversiteettejä linkistä, jonka postasit.
Se taisi olla diversiteetti, jonka laskentaan keksit oman kaavan tiedemiesten kaavojen sijasta. Syyksi ilmoitit, ettet osaa tarpeeksi matematiikkaa.
Nuo ovat tietokantoja, joissa on haplotyyppejä. Diversiteetin näet, jos vertaat haplotyyppejä toisiinsa. Diversiteetti on sitä suurempi, mitä erilaisempia samaan ryhmään kuuluvat haplotyypit ovat. Ymmärrätkö?

Muistat jälleen väärin - minä laskin yksinkertaisen variaation eli katsoin, kuinka monta erilaista arvoa tietyssä määrässä markkereita on kullakin kansalla.
http://www.mv.helsinki.fi/home/jphakkin/N1b.pdf

Tässä siis pohjasin aivan samoihin tekijöihin kuin mutkikkaammissa variaation laskemiskaavoissa, esim. varianssissa. Sinä nolasit jo silloin itsesi lukemalla ja ymmärtämällä kaiken väärin ja toistelemalla, kuinka muka väitin laskeneeni varianssin, vaikka koko jutussa ei ole mainittu varianssia sanallakaan. Variaatio taas on yleisnimitys kaikenlaiselle vaihtelulle; varianssi on tietyn kaavan mukaan laskettava erityinen variaation laji. Ymmärrätkö? Ihan samoin kuin edellä luulit Samin puhuneen kiila-sanasta, vaikka hän selvästi ilmaisi puhuvansa kiilaa merkitsevästä sanasta. Sinun aivosi eivät yksinkertaisesti pysty prosessoimaan pitkien virkkeiden kaikkia sanoja.

Sikäli armeliasta, että kuuppasi on lahoamassa, etkä enää muista kaikkia mokiasi ja väärinymmärtämisiäsi. Ehkä sinun olisi syytä kuitenkin tiedostaa tilanne? Vähän sama kuin että ei kukaan niitä dementikon silmälaseja piilottele, hän vain ei itse muista, minne on ne laittanut. Sinunkin olisi hyvä tiedostaa, että pääsi on hapertumassa eikä toimi enää (jos koskaan toimikaan) kunnolla.

Niin kuin tämä tapaus taas osoittaa: et ymmärtänyt sanaakaan aiemmasta viestistäni, jossa kerroin että unohda jo se yksi romanialainen! Skandinaavinen haara ei ole syntynyt Romaniassa vaan Skandinaviassa. Linjan jatkuvuus ja diversiteetin syvyys osoittavat tämän. Jos olet liian tyhmä tai laiska katsoaksesi tämän itse taulukoista, et voi vedota siihen, ettei todisteita muka olisi. Vähän sama kuin kiistäisit gravitaation vain koska suljet silmäsi joka kerta kun joku pudottaa todisteeksi omenan Newtonin päähän.

Sinä suljet silmäsi todistusaineistolta, joka on ristiriidassa omien fantasioidesi kanssa, ja se tekee sinusta älyllisesti epärehellisen. Häpeäisit, aikuinen mies, käyttäydyt kuin hiekkalaatikkokakara.
Vetehinen kirjoitti:Ruotsissa on myös näkemyksiä, että suomen germaaniset lainasanat on omaksuttu Ruotsissa suomeen.
Joo, ja Suomessa on näkemyksiä, että maailma luotiin 5 000 vuotta sitten, hirmuliskojen luineen kaikkineen. Vähän järkeä nyt mukaan, hyvä mies.

Sinullekin on jo noin tuhat kertaa kerrottu, että Suomen rannikolla on vanhoja germaanisperäisiä paikannimiä, joten kontaktitkin sijoitetaan Suomeen. Lue Schalinia tai minun juttuni Muinaistutkijasta 2/2010 - en vaivaudu linkittämään sadannetta kertaa, kun et lue etkä ymmärrä kuitenkaan.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

Jaakko Häkkinen kirjoitti:unohda jo se yksi romanialainen! Skandinaavinen haara ei ole syntynyt Romaniassa vaan Skandinaviassa. Linjan jatkuvuus ja diversiteetin syvyys osoittavat tämän. Jos olet liian tyhmä tai laiska katsoaksesi tämän itse taulukoista, et voi vedota siihen, ettei todisteita muka olisi.
Mielestäni taulukot osoittavat ETTEI Rurik ole skandinaavi.

"Linjan jatkuvuus" ja "diversiteetin syvyys" sanot osoittavan skandinaavisuuden.

Kuinka jatkuva? Kuinka syvä?

Onko käyttämäsi diversiteetin laskentakaava sama itse keksimäsi?

Hankikanto
Viestit: 101
Liittynyt: 05.08.12 12:46

Re: Novgorod - Venäjä

Kiovan ruhtinaat yrittivät vallata maita Tonavalta . Sotaretkilläkin heillä oli mahdollisuus mukavaan majoitukseen ja huvituksiin. On ihan luonnollista, että jälkeläisiä löytyy Romaniasta.
Kun N1c-mieslinjaa esiintyy laajalti Itämeren alueella, on sitä levinnyt itäiseen Skandinaviaan sekä pohjoisesta että Baltian rannikoilta jo varhainkin. Siten on mahdollista, että sinne on syntynyt omia linjoja.
Kannattaisi pohtia sitä, mitä nimityksiä niistä voi käyttää. Mutaatioiden järjestyksestä voi tehdä johtopäätöksiä, mutta tieto on vielä osittaista ja tulokset ehkä epästabiileja.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

Jaakko Häkkinen kirjoitti:
Vetehinen kirjoitti:Ruotsissa on myös näkemyksiä, että suomen germaaniset lainasanat on omaksuttu Ruotsissa suomeen.
Joo, ja Suomessa on näkemyksiä, että maailma luotiin 5 000 vuotta sitten, hirmuliskojen luineen kaikkineen. Vähän järkeä nyt mukaan, hyvä mies.

Sinullekin on jo noin tuhat kertaa kerrottu, että Suomen rannikolla on vanhoja germaanisperäisiä paikannimiä, joten kontaktitkin sijoitetaan Suomeen. Lue Schalinia tai minun juttuni Muinaistutkijasta 2/2010 - en vaivaudu linkittämään sadannetta kertaa, kun et lue etkä ymmärrä kuitenkaan.
Tiedän monista germaaniväitteistä, mutta en ole lukenut noita Virittäjän juttuja.

Yksi mieltä askarruttava seikka on, että miten objektiivinen ja oikeaan tietoon perustuvaa Virittäjä-juttusi on. Ilmoitat taistelevasi suursuomea ja kansalliskiihkoa vastaan. Sinulla on salainen oma tapa laskea geenien diversiteetti skandinaavisuuden osoittamiseksi.

Mielestäni se heittää varjon objektiivisuuden päälle, sillä miten voisi olla objektiivinen, kun tavoite on häivyttää mahdollinen suomalainen ja nostaa germaani tai skandinaavi esille.

Suomen paikannimistöstä oli esillä nimi Hauho. Se on suomalainen nimi, mutta kun se on saman näköinen sana kuin muinaisessa germaanissa niin "tutkijat" valitsevat sen germaanin sanan. Niin tärkeää tuntuu olevan suursuomen ja kansalliskiihkon vastustaminen.

He ovat aikamme Wettenhovi-Aspoja. Wettenhovi-Aspa haki selitykset Egyptistä. Egyptin tilalle on vain pantu germaanit ja skandinaavit.

Sen olen huomannut, että lukiessa ulkomaalaisia germaanijuttuja, ei koskaan törmää ulkomaalaisiin esityksiin, että Suomessa olisi ollut germaaneja. Mistä se johtuu?

Miksi germaaniselittäjät ovat meidän yliopistojen historian ja muiden laitosten kasvatteja?

Miten paljon meidän omaa historiaa vääristellään niiden toimesta, joiden oikeasti pitäisi selvittää ja tutkia sitä. Olla kiinnostunut uudesta tiedosta.

Esimerkki historiamme vääristelystä on se, ettei kukaan yliopistosta valmistunut historioitsija ole kertonut suomalaisille, että suomen kieli tuli tasa-arvoiseksi ruotsin kanssa 1.1.1923. Tässä kohtaa esitän kiitokseni nimimerkille jsn päivämäärän tietooni saattamisesta.

Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Novgorod - Venäjä

Hankikanto kirjoitti:Kiovan ruhtinaat yrittivät vallata maita Tonavalta . Sotaretkilläkin heillä oli mahdollisuus mukavaan majoitukseen ja huvituksiin. On ihan luonnollista, että jälkeläisiä löytyy Romaniasta.
Kun N1c-mieslinjaa esiintyy laajalti Itämeren alueella, on sitä levinnyt itäiseen Skandinaviaan sekä pohjoisesta että Baltian rannikoilta jo varhainkin. Siten on mahdollista, että sinne on syntynyt omia linjoja.
Kannattaisi pohtia sitä, mitä nimityksiä niistä voi käyttää. Mutaatioiden järjestyksestä voi tehdä johtopäätöksiä, mutta tieto on vielä osittaista ja tulokset ehkä epästabiileja.
Käsittääkseni ne Rurikin geenisukulaiset, jotka ovat lähinnä Rurikin geeniperimää ovat nuorimpia eli voivat olla keskiajalta tai jopa historialliselta ajalta. Jokainen Ruotsin "rurik" geenisukulainen voi olla vaikkapa Sigtunan hävityksen yhteydessä siemennetty. Tai myöhemmin.

Rurik-geenistöstä ei voi tietää varmasti kuka oli Rurikia edeltävältä ajalta ja kuka Rurikin ajan jälkeen. Niin minä olen käsittänyt.

Yhdestä suvusta tiedän, että kahdessa suvun miehessä on 400 vuodessa tullut 37:n markkerin tasolla 3:n markkerin ero. Myyttiseen Rurikiin on kolme kertaa pidempi matka, joten eroa lienee enemmän.

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”