Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Lemmi kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:Tässä venäläisten vaikutuksesta Euroopassa, Venäjä rahoittaa oikeistopopulisteja ja unionin vastustajia
h stand accused of secretly receiving Russian funds, aim to run for power.
Lulled englannin sanan accused tarkoittavan syyttämistä. Joku, jonka nimeä ei ole mainittu, on syyttänyt ja luulen, ettei syytös ei tarkoita, että syytös on totta, vai mitä Tapsa?
Tarkoitatko nyt siis, että Venäjä ei rahoitakaan eurooppalaisia äärioikeistolaisia? Et seuraa kovin hyvin mediaa, tämähän on jo useaan otteeseen todistettu asia.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:Tässä venäläisten vaikutuksesta Euroopassa, Venäjä rahoittaa oikeistopopulisteja ja unionin vastustajia
Lulled englannin sanan accused tarkoittavan syyttämistä. Joku, jonka nimeä ei ole mainittu, on syyttänyt ja luulen, ettei syytös ei tarkoita, että syytös on totta, vai mitä Tapsa?
Tarkoitatko nyt siis, että Venäjä ei rahoitakaan eurooppalaisia äärioikeistolaisia? Et seuraa kovin hyvin mediaa, tämähän on jo useaan otteeseen todistettu asia.
Muistaakseni tarkoitin, ettei syytös ole todiste. Onko se Tapsa?

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:
nylander kirjoitti:
Alkaa tosiaan muistuttaa paljon enemmän puolalais-unkarilais-turkkilais-tiesmitä nykymenoa kuin "suomalaisen totuusmedian vapaata tiedonvälitystä".

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005006290.html
Päinvastoin. Tämä jättimäinen kohu asiasta todistaa nimenomaan päinvastaista. Meillä ei suvaita hallituksen puuttumista median toimintaa.
Niinkö? Tästä asiasta monet ovat kovasti eri mieltä.

Lehtitietojen mukaan (esim. HS 16.12.2016)
Sipilän ja Ylen välinen kiista on noteerattu näyttävästi kansainvälisissä medioissa kuten uutistoimisto Reutersilla ja Britannian yleisradioyhtiö BBC:llä.
Tuskin kuitenkaan malliesimerkkinä siitä, että Suomessa "ei suvaita hallituksen puuttumista median toimintaan".

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Lemmi kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti: Lulled englannin sanan accused tarkoittavan syyttämistä. Joku, jonka nimeä ei ole mainittu, on syyttänyt ja luulen, ettei syytös ei tarkoita, että syytös on totta, vai mitä Tapsa?
Tarkoitatko nyt siis, että Venäjä ei rahoitakaan eurooppalaisia äärioikeistolaisia? Et seuraa kovin hyvin mediaa, tämähän on jo useaan otteeseen todistettu asia.
Muistaakseni tarkoitin, ettei syytös ole todiste. Onko se Tapsa?
Venäjä rahoittaa oikestopopulisteja ja äärioikeistolaisia on tosiseikka ei syytös.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

nylander kirjoitti:Lehtitietojen mukaan (esim. HS 16.12.2016)
Sipilän ja Ylen välinen kiista on noteerattu näyttävästi kansainvälisissä medioissa kuten uutistoimisto Reutersilla ja Britannian yleisradioyhtiö BBC:llä.
Tuskin kuitenkaan malliesimerkkinä siitä, että Suomessa "ei suvaita hallituksen puuttumista median toimintaan".
Se on malliesimerkki siitä, minkälainen meteli nousee jos edes kuvitellaan, että hallitus yrittää puuttua median toimintaan.

Ja tämän Yle-kohun rinnastaminen valtiollisen median toimintaan Venäjällä on loistava esimerkki siitä miten venäläismielinen propaganda yrittää kääntää huomion siitä tosiseikasta, että Venäjä on lehdistön vapausindeksillä mitattuna sijalla 148 ja Suomi sijalla 1.
Media freedom has declined steadily in the post-Soviet states. Nearly two thirds of the region’s countries are ranked around 150th or lower in the Index and their scores keep on falling.
The fact that Russia (148th, up 4) improved its ranking slightly should not raise hopes because its score fell as a result of the persecution of critics, which has reached levels not seen for three decades. And Russia’s behaviour has legitimized the growing repression throughout the region because Moscow acts as a regional “model”. https://rsf.org/en/another-turn-screw-p ... iet-region
(Reporters Without Borders 2016)

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:
nylander kirjoitti:Lehtitietojen mukaan (esim. HS 16.12.2016)
Sipilän ja Ylen välinen kiista on noteerattu näyttävästi kansainvälisissä medioissa kuten uutistoimisto Reutersilla ja Britannian yleisradioyhtiö BBC:llä.
Tuskin kuitenkaan malliesimerkkinä siitä, että Suomessa "ei suvaita hallituksen puuttumista median toimintaan".
Se on malliesimerkki siitä, minkälainen meteli nousee jos edes kuvitellaan, että hallitus yrittää puuttua median toimintaan.
Luulen sinun tarkoittavan, että metelin pito osoittaa, ettei hallitus puuttunut median toimintaan. Olenko ymmärtänyt sinut oikein Tapio? Menisikö sen niin myös, että metelin puuttuminen olisi puuttumisen puuttumista? Olipas tuo napsakasti muotoiltu. Toivottavasti aukee.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:
nylander kirjoitti:Lehtitietojen mukaan (esim. HS 16.12.2016)
Sipilän ja Ylen välinen kiista on noteerattu näyttävästi kansainvälisissä medioissa kuten uutistoimisto Reutersilla ja Britannian yleisradioyhtiö BBC:llä.
Tuskin kuitenkaan malliesimerkkinä siitä, että Suomessa "ei suvaita hallituksen puuttumista median toimintaan".
Se on malliesimerkki siitä, minkälainen meteli nousee jos edes kuvitellaan, että hallitus yrittää puuttua median toimintaan.
Miksiköhän sitten siteeraamassani HS:n artikkelissa todetaan näin:
Monien arvioiden mukaan jupakka on kyseenalaistanut Suomen maineen sananvapauden mallimaana
Esim. seuraavasta kokoavasta kertauksesta käy kiistatta ilmi, että monet asioista perillä olevat todella katsovat hallituksen faktisesti puuttuneen kansallisen, julkisin varoin ylläpidettävän yleisradioyhtiön toimintaan. Kuten tunnettua hallituspiirien lisäksi Ylen johto asianosaisine päälliköineen puolestaan kiistää niin tapahtuneen:

http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa ... 820d06-999

skrjabin
Viestit: 778
Liittynyt: 28.09.07 21:54

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Lemmi kirjoitti: Viimeinen todiste nimittäin puuttuu. USA:n kansallisen turvallisuuden hallinto NSA pystyy seuraamaan mitä tahansa netissä liikkuvaa tietopakettia alusta loppuun, koska sillä on takaportteja järjestelmiin, Viiden silmän kumppaniverkko ja maailman edistyneimmät vakoiluohjelmat. NSA tietää mistä minä kirjoitan tämän viestin ja mitä reittittimiä pitkiin viesti päätyy Agricolan palvelimelle. Tietää jos haluaa tietää, nyt tai myöhemmin.

Mutta NSA ei ole sanonut hakkeroinnista mitään. Se sanoisi kuka ja missä on hakkeroinut DNC:n, jos sillä olisi tieto. Se sai brittiteinit kiinni. Taitaa suomalaisbrittiläinen Luari Love olla NSA:n urkinnan ansiosta epäily.

NSA on hiljaa, joten hakkerointia ei ole ollut. On vuoto kuten Wikileaks kertoo.
Nyt kun kuitenkin se mainitsemasi "viimeinen todiste" on saatu (jo noin kuukautta ennen viestiäsi itse asiassa), niin voitaneen varmaan lopettaa vänkääminen asiasta ja todeta että hakkeroitu on ja se on tehty vieraan vallan toimesta. Mukava että tästä asiasta edes tuli nyt selvyys.

http://www.cbsnews.com/news/nsa-chief-a ... -election/

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

skrjabin kirjoitti:
Lemmi kirjoitti: Viimeinen todiste nimittäin puuttuu. USA:n kansallisen turvallisuuden hallinto NSA pystyy seuraamaan mitä tahansa netissä liikkuvaa tietopakettia alusta loppuun, koska sillä on takaportteja järjestelmiin, Viiden silmän kumppaniverkko ja maailman edistyneimmät vakoiluohjelmat. NSA tietää mistä minä kirjoitan tämän viestin ja mitä reittittimiä pitkiin viesti päätyy Agricolan palvelimelle. Tietää jos haluaa tietää, nyt tai myöhemmin.

Mutta NSA ei ole sanonut hakkeroinnista mitään. Se sanoisi kuka ja missä on hakkeroinut DNC:n, jos sillä olisi tieto. Se sai brittiteinit kiinni. Taitaa suomalaisbrittiläinen Luari Love olla NSA:n urkinnan ansiosta epäily.

NSA on hiljaa, joten hakkerointia ei ole ollut. On vuoto kuten Wikileaks kertoo.
Nyt kun kuitenkin se mainitsemasi "viimeinen todiste" on saatu (jo noin kuukautta ennen viestiäsi itse asiassa), niin voitaneen varmaan lopettaa vänkääminen asiasta ja todeta että hakkeroitu on ja se on tehty vieraan vallan toimesta. Mukava että tästä asiasta edes tuli nyt selvyys.

http://www.cbsnews.com/news/nsa-chief-a ... -election/
Luulen ettet kirjoittanut todistetta palstalle ja etsin sen jutusta kaikkia lukijoita varten.

Rogers, joka on NSA johtaja, viittaa jutun kirjoittaneen toimittajan mielestä todennäköisimmin Venäjään.
Rogers is most likely referencing Russia
Luulen, ettei toimittajan mielipide ole todiste, mutta luonnollisesti voin olla väärässäkin kun en ole kovin älykäs.

skrjabin
Viestit: 778
Liittynyt: 28.09.07 21:54

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Lemmi kirjoitti:
skrjabin kirjoitti:
Lemmi kirjoitti: Viimeinen todiste nimittäin puuttuu. USA:n kansallisen turvallisuuden hallinto NSA pystyy seuraamaan mitä tahansa netissä liikkuvaa tietopakettia alusta loppuun, koska sillä on takaportteja järjestelmiin, Viiden silmän kumppaniverkko ja maailman edistyneimmät vakoiluohjelmat. NSA tietää mistä minä kirjoitan tämän viestin ja mitä reittittimiä pitkiin viesti päätyy Agricolan palvelimelle. Tietää jos haluaa tietää, nyt tai myöhemmin.

Mutta NSA ei ole sanonut hakkeroinnista mitään. Se sanoisi kuka ja missä on hakkeroinut DNC:n, jos sillä olisi tieto. Se sai brittiteinit kiinni. Taitaa suomalaisbrittiläinen Luari Love olla NSA:n urkinnan ansiosta epäily.

NSA on hiljaa, joten hakkerointia ei ole ollut. On vuoto kuten Wikileaks kertoo.
Nyt kun kuitenkin se mainitsemasi "viimeinen todiste" on saatu (jo noin kuukautta ennen viestiäsi itse asiassa), niin voitaneen varmaan lopettaa vänkääminen asiasta ja todeta että hakkeroitu on ja se on tehty vieraan vallan toimesta. Mukava että tästä asiasta edes tuli nyt selvyys.

http://www.cbsnews.com/news/nsa-chief-a ... -election/
Luulen ettet kirjoittanut todistetta palstalle ja etsin sen jutusta kaikkia lukijoita varten.

Rogers, joka on NSA johtaja, viittaa jutun kirjoittaneen toimittajan mielestä todennäköisimmin Venäjään.
Rogers is most likely referencing Russia
Luulen, ettei toimittajan mielipide ole todiste, mutta luonnollisesti voin olla väärässäkin kun en ole kovin älykäs.
Luulen myös etten kirjoittanut kaipaamaasi "todistetta" palstalle, linkin annoin juuri sitä varten. Luulen myöskin täysin samoin, ettei johtaja suoraan maininnut Venäjää. Minäkään en maininnut Venäjää vaan viittasin hakkerointiin NSA:n vahvistamana tosiseikkana, asiankohtaa jota pidit "viimeisenä todisteena" ennen kuin voit myöntää hakkeroinnin tapahtuneeksi. Tämän oletin tulleen selvitetyksi jo tuolla lausumalla.

Ymmärrän kuitenkin toimineeni virheellisesti, olisi pitänyt laittaa oleelliset osat kopiona tänne, koska asioita voidaan niin haluttaessa tulkita väärin jos viitattuja lausumia ei suoraan esitetä palstalle kopioituna ja toki niitä voidaan muutenkin väännellä. Esitetään ne nyt tässä, kun edelleen näköjään asia on mahdollista käsittää väärin, ja laitetaan Rogersin lausuman ohella hieman lisääkin:

Lemmi: "Mutta NSA ei ole sanonut hakkeroinnista mitään. [--] NSA on hiljaa, joten hakkerointia ei ole ollut. On vuoto kuten Wikileaks kertoo"

NSA (Rogers, kysyttäessä suoraan Wikileaksista): “There shouldn’t be any doubts in anybody’s mind: This was not something that was done casually, this was not something that was done by chance, this was not a target that was selected purely arbitrarily,” “This was a conscious effort by a nation state to attempt to achieve a specific effect.”

Lähde:

Rogersin haastattelu, https://www.c-span.org/video/?418546-7/ ... ersecurity

NSA (tiedusteluviranomaisten yhteinen lausunto, jossa NSA mukana): "The U.S. Intelligence Community (USIC) is confident that the Russian Government directed the recent compromises of e-mails from US persons and institutions, including from US political organizations.
The recent disclosures of alleged hacked e-mails on sites like DCLeaks.com and WikiLeaks and by the Guccifer 2.0 online persona are consistent with the methods and motivations of Russian-directed efforts. These thefts and disclosures are intended to interfere with the US election process. Such activity is not new to Moscow—the Russians have used similar tactics and techniques across Europe and Eurasia, for example, to influence public opinion there. We believe, based on the scope and sensitivity of these efforts, that only Russia's senior-most officials could have authorized these activities."

Lähde:

https://www.dhs.gov/news/2016/10/07/joi ... r-national

Ja jos on epäselvää onko NSA tuon lausunnon takana:

https://www.dni.gov/index.php/intellige ... -of-the-ic

Onko asia nyt selvä vai olisiko vielä jokin "viimeinen viimeinen todiste" jota yhä kaipaat arpoessasi sitä että onko kyseessä hakkerointi vai vuoto?

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

skrjabin kirjoitti:Onko asia nyt selvä vai olisiko vielä jokin "viimeinen viimeinen todiste" jota yhä kaipaat arpoessasi sitä että onko kyseessä hakkerointi vai vuoto?
Luulen kyseessä olevan vuodon, koska Wikileaksin edustajan mukaan hän sai DNC:n tiedot vuotajalta Washingtonilaisessa puistossa. Voi tietysti olla, että hän valehtelee ja olen väärässä.

Amerikkalainen Daily Beast kirjoitti, ettei NSA:n Mike Rogers tunnistanut Venäjää ulkomaiseksi toimijaksi, joka hakkeroi sähköpostit.
The NSA chief didn't identify Russia as the foreign actor who had hacked the emails
Rogersin lausuntojen mukaan hakkerointi olisi tapahtunut, mikä on toista kuin Wikileaksin Murray väittää.

Rogersin mukaan hakkerointi ei horjuttanut vaaleja.

NSA Director: DNC Hack Didn’t Sway Election
http://www.thedailybeast.com/cheats/201 ... ction.html

Clintonin vaalimenestystä horjutti käsittääkseni paljon enemmän FBI:n johtajan Comeyn ilmoitus tutkia Clintonin avustajan pedofiliasta epäillyn miehen koneelta löytyneitä sähköposteja, joiden joukossa oli Clinton posteja.

Muistaakseni kirjoitin, ettei NSA ole sanonut mitään. On sen edustaja sanonut, että DNC hakkeroitiin. Olin väärässä ja NSA:n edustaja on sanonut hakkeroinnista.

Luulen amerikkalaisiin lähteisiin perustuen NSA:n tietävän tällä hetkellä jo tarkalleen kuka hakkeroi, jos joku hakkeroi. NSA pystyy seuraamaan paketteja reitittimeltä toiselle. Näin olen ymmärtänyt.

Elokuussa Washington Times ( eri kuin Washington Post) kirjoitti: viime viikolla William Binney, 30-vuotias NSA:n virkailija, joka puhalsi pilliin, paljasti sen mitä ei oltu ajateltu. Binney joka kehitti ohjelman, jota NSA käyttää sähköpostien ja puhelinkeskustelujen kaappaamiseen kaikilta amerikkalaisilta ja joka erosi NSA:sta sen laittomien ja perustuslain vastaisten tapojen vuoksi, kertoi Pohiladelphian radiossa, että DNC:n hakkeroinnin teki todennäköisesti NSA:n agentti.
Last week, William Binney, a 30-year career official at the National Security Agency (NSA) turned whistleblower, revealed the unthinkable. Mr. Binney, who devised the software that the NSA has used to capture the contents of emails and cellphone conversations of all in America but resigned from the NSA because of the unlawful and unconstitutional manner in which the software was used, told a Philadelphia radio audience that the DNC hacking was most likely done by NSA agents.
Lessons from the deep murk
http://www.washingtontimes.com/news/201 ... ce-agents/

Kirjoitan tuon episodin siksi, että NSA:n Rogers sanoi, että DNC:n hakkeroinnin teki joku valtio. Binneyn mukaan se valtio on USA. Jos se on noin niin Rogers ei valehdellut. Hän puhui totta valtion suorittamasta hakkeroinnista. Wikileaksin edustaja puhui myös totta. Hänelle vuodettiin dokumentit tapaamisessa Washingtonin puistossa ja vuotaja on NSA:n agentti.

Tuo on vain teoria ja yksi monien joukosssa. Sen tueksi on jotain väitteitä, mutta se mitä varsinaisesti tarvitaan on vahvat tarkat todisteet hakkeroijasta ja oma käsitykseni on, että NSA:lla on ne todisteet, mutta se on hiljaa niistä.

---

Lisäykseksi ajattelin kirjoittaa, että väitteitä Venäjän tekemästä hakkeroinnista on esitetty ainakin kesäkuusta 2016 alkaen. Siis puolisen vuotta väitteitä on esitetty. Luulen että on syy miksi kohu on nostettu nyt vaalien jälkeen uudelleen pintaan entistä suurempana. Oma käsitykseni syystä, en ole sitä itse tietenkään keksinyt vaan amerikkalaista mediaa seuraamalla omaksunut mahdolliseksi syyksi. Nimenomaan mahdolliseksi.

Syy olisi 19.12. tapahtuva valitsijamiesten äänestys. Jos 37 republikaaniedustajaa vaihtaisi puolta, ei äänestä Trumpia, niin Trumpia ei valita presidentiksi. Vaikka hänet äänestyksessä valittaisiinkin niin tarvitaan vielä senaatin hyväksyntä äänten laskennalle ja yksikin senaattori voi saamani käsityksen mukaan kieltäytyä hyväksymästä vaalin tulosta. Silloin kai tapahtuisi niin, ettei Trump astu virkaansa tammikuuussa vaan joku muu hoitaa presidentin tehtäviä kunnes vaali ratkaistaan lopullisesti. Se muu saattaa olla varapresidentti Pence.

Hakkerointikohtun tuloksena saattaa siis olla, ettei Trumpista tule USA:n presidenttiä. Jotkut kirjoittavat pehmeästä vallankaappauksesta.

Olen huono ennustaja, joten en itse ennusta. Tuo mitä kirjoitin on joidenkin amerikkalaisten ennusteita. Ei minun. He voivat olla väärässäkin.

skrjabin
Viestit: 778
Liittynyt: 28.09.07 21:54

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Lemmi kirjoitti: Luulen kyseessä olevan vuodon, koska Wikileaksin edustajan mukaan hän sai DNC:n tiedot vuotajalta Washingtonilaisessa puistossa. Voi tietysti olla, että hän valehtelee ja olen väärässä.
[--]
Luulen amerikkalaisiin lähteisiin perustuen NSA:n tietävän tällä hetkellä jo tarkalleen kuka hakkeroi, jos joku hakkeroi. NSA pystyy seuraamaan paketteja reitittimeltä toiselle. Näin olen ymmärtänyt.
Hieman ristiriitaisia nuo. Edellä kuitenkin joka tapauksessa esitit, että NSA:n kanta olisi sinulle jotenkin oleellinen tämän asian suhteen, ja että heidän kantansa puuttuminen kertoisi asiasta paljonkin, mutta ilmeisesti niin ei kuitenkaan olekaan enää, vaan "viimeiseksi todisteeksi" nousee nyt siis itse Wikileaks. Eli jotenkin näin: NSA:n kannan puuttuminen kelpaa todisteeksi siitä, ettei hakkerointia ollut, mutta sen kannan olemassaolo ei taas kelpaa todisteeksi hakkeroinnista.
Lemmi kirjoitti: Elokuussa Washington Times ( eri kuin Washington Post) kirjoitti: viime viikolla William Binney, 30-vuotias NSA:n virkailija, joka puhalsi pilliin, paljasti sen mitä ei oltu ajateltu. Binney joka kehitti ohjelman, jota NSA käyttää sähköpostien ja puhelinkeskustelujen kaappaamiseen kaikilta amerikkalaisilta ja joka erosi NSA:sta sen laittomien ja perustuslain vastaisten tapojen vuoksi, kertoi Pohiladelphian radiossa, että DNC:n hakkeroinnin teki todennäköisesti NSA:n agentti.
Ehkäpä lukijoiden on tässä kohden hyvä tietää, että tämä Binney, joka lienee nyt lähempänä seitsemääkymmentä, ei ole siis ollut NSA:n palveluksessa sitten vuoden 2001. Hän on kylläkin käynyt vuosia taistoa virastoa vastaan mm. oikeusteitse.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

skrjabin kirjoitti:
Lemmi kirjoitti: Luulen kyseessä olevan vuodon, koska Wikileaksin edustajan mukaan hän sai DNC:n tiedot vuotajalta Washingtonilaisessa puistossa. Voi tietysti olla, että hän valehtelee ja olen väärässä.
[--]
Luulen amerikkalaisiin lähteisiin perustuen NSA:n tietävän tällä hetkellä jo tarkalleen kuka hakkeroi, jos joku hakkeroi. NSA pystyy seuraamaan paketteja reitittimeltä toiselle. Näin olen ymmärtänyt.
Hieman ristiriitaisia nuo. Edellä kuitenkin joka tapauksessa esitit, että NSA:n kanta olisi sinulle jotenkin oleellinen tämän asian suhteen, ja että heidän kantansa puuttuminen kertoisi asiasta paljonkin, mutta ilmeisesti niin ei kuitenkaan olekaan enää, vaan "viimeiseksi todisteeksi" nousee nyt siis itse Wikileaks. Eli jotenkin näin: NSA:n kannan puuttuminen kelpaa todisteeksi siitä, ettei hakkerointia ollut, mutta sen kannan olemassaolo ei taas kelpaa todisteeksi hakkeroinnista.
Muistaakseni en kirjoittanut NSA:n kannan olevan oleellinen vaan todisteiden olevan oleellisia. Toivoisin kai monen amerikkalaisen tavoin, että NSA esittäisi todisteet, tai CIA tai FBI tai joku muu USA:n 17 tiedusteluorganisaatiosta.

Voin olla väärässäkin. Ehkä todisteita ei tarvitse esittää vaan syytökset riittävät.

skrjabin
Viestit: 778
Liittynyt: 28.09.07 21:54

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Lemmi kirjoitti:Toivoisin kai monen amerikkalaisen tavoin, että NSA esittäisi todisteet, tai CIA tai FBI tai joku muu USA:n 17 tiedusteluorganisaatiosta.
Tiedustelupalvelut harvemmin esittävät näkemyksiänsä tukevaa aineistoa julkisuudessa, etenkään jos tutkinta on kesken ja/tai aineisto on edelleen jollain tapaa olennaista palvelun toiminnalle tai paljastaisi sen menetelmiä. Toki on mahdollista että joitain yksittäisiä tietoja annetaankin, mutta koko kuva selvinnee vasta vuosien päästä. Tämän vuoksi tiedustelupalvelujen käytänteitä on kovin hankalaa käsitellä historiapalstalla ainakaan reaaliajassa.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

skrjabin kirjoitti:Ehkäpä lukijoiden on tässä kohden hyvä tietää, että tämä Binney, joka lienee nyt lähempänä seitsemääkymmentä, ei ole siis ollut NSA:n palveluksessa sitten vuoden 2001. Hän on kylläkin käynyt vuosia taistoa virastoa vastaan mm. oikeusteitse.
Luulen, ettei Binney ole käynyt vuosia taistoa NSA:ta vastaan oikeusteitse. Ei ehkä yhtään taistoa, mutta aivan varma en ole siitä.

Taistot ovat tietääkseni menneet toisin päin. FBI on epäillyt Binneyta New York Timesin artikkelin johdosta. Artikkelissa vuodelta 2005 NYT paljasti NSA:n vakoilevan amerikkalaisia ilman oikeuden antamaa kotietsintälupaa. Noin se käsittääkseni meni.

Tunnen Binneyn tapausta heikosti ja hänestä on wikiartikkeli, jos joku haluaa perehtyä hänen tekemisiinsä ja paljastuksiinsa.

https://en.wikipedia.org/wiki/William_B ... _official)

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”