nova0000
Viestit: 3
Liittynyt: 20.04.08 18:47

Mikä käsivarsinauha

Terve,
tunnistaisiko kukaan tästä sukulaisenin kuvasta minkä joukon käsivarsinauhasta on kysymys. Itse olen lukevinani siinä sanan ratsu.



Kuva

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Hei
Kiinnostava kysymys. Voitko antaa vielä tietoja valokuvan henkilöstä esim. syntymävuosi. Entä onko mitään tietoa missä kuva on otettu?

nova0000
Viestit: 3
Liittynyt: 20.04.08 18:47

Kuvan henkilö on syntynyt 1889. Muuta tietoa ei ole, kuin että kyseinen henkilö taisteli valkoisten puolella, olisiko siltä ajalta. Tai sitten Vienan tai Viron retkeltä, tietävästi oli mukana kummassakin.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Hei
Saisitko millään tuosta käsivarsinauhasta osasuurennosta? Nyt sitä ei oikein millään saa luettua.

nova0000
Viestit: 3
Liittynyt: 20.04.08 18:47

Minulla on tällä hetkellä hallussani vain tuo surkea skannaus kuvasta. Täytynee yrittää päästä käsiksi alkuperäiseen. Onko Suomessa paikkaa, jossa tällaisia tunnuksia on kerätty? Sieltähän se saattaisi löytyä.

ekyto
Viestit: 596
Liittynyt: 27.03.07 15:33

nova0000 kirjoitti:Minulla on tällä hetkellä hallussani vain tuo surkea skannaus kuvasta. Täytynee yrittää päästä käsiksi alkuperäiseen. Onko Suomessa paikkaa, jossa tällaisia tunnuksia on kerätty? Sieltähän se saattaisi löytyä.
Ehkä kannattaisi kysellä sotahistoriallisista museoista. Tässä lista niistä:

http://www.mpkk.fi/fi/sotamuseo/aselaji ... eoita.html

Ehkä kannattaisi aloittaa Sotamuseosta, Suojeluskunta- ja Lotta Svärd -museosta voisi ehkä myös olla apua, ja jos kyse todella on ratsuväen nauhasta, niin sitten Ratsuväkimuseo.

Palaa sivulle “Kysymyksiä historiasta”