Lemmi1
Viestit: 3
Liittynyt: 13.12.15 23:18

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Kirjauduin uudella tunnuksella kun nimimerkkini Lemmi ei enää toiminut.

Olen hyvin pahoillani jos olen tehnyt jotakin väärin, mutta en tiedä mitä olen tehnyt väärin ja kenen mielestä.

Miksi minua kiusataan?

Lemmi1
Viestit: 3
Liittynyt: 13.12.15 23:18

Re: Islamista

Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti:Minustakin on perusteltava miksi muslimit eivät kotoutuisi Suomeen. Koska tataarit ovat tulleet suomalaisiksi ehkä sadassa vuodessa niin olen varma, ...
Mikä saa sinut olettamaan, että aikaa kului juuri sata vuotta? Eivätkö esimerkiksi nämä talvi- ja jatkosodassa kuolleet tataarit mielestäsi vielä olleet suomalaisia?: Muslimit Suomen talvi- ja jatkosodassa: kymmenen tataaria kaatui (Verkkouutiset, 14.3.2015)

Vastasin Tapio kysymyksiisi mutta joku on poistanut kirjoitukseni. En pääse nimimerkilläni Lemmi kirjoittamaan joten otin uuden nimimerkin Lemmi1.

Näitkö Tapio vastaukseni? Oliko se ok?

Lemmi1
Viestit: 3
Liittynyt: 13.12.15 23:18

Re: Islamista

Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti:Minustakin on perusteltava miksi muslimit eivät kotoutuisi Suomeen. Koska tataarit ovat tulleet suomalaisiksi ehkä sadassa vuodessa niin olen varma, ...
Mikä saa sinut olettamaan, että aikaa kului juuri sata vuotta? Eivätkö esimerkiksi nämä talvi- ja jatkosodassa kuolleet tataarit mielestäsi vielä olleet suomalaisia?: Muslimit Suomen talvi- ja jatkosodassa: kymmenen tataaria kaatui (Verkkouutiset, 14.3.2015)
Hyvin omituista Tapio.

Olen kaksi kertaa vastannut sinun kysymyksiisi ja kumpikin vastaukseni on hävinnyt.

Oletko sinä nähnyt ne?

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Islamista

Tästä säikeestä poistettiin viestejä. Osa siirrettiin ketjuun Keskustelua keskustelusta:

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Islamista

Tapio Onnela kirjoitti:Tästä säikeestä poistettiin viestejä. Osa siirrettiin ketjuun Keskustelua keskustelusta:
Huomasin tuollaista tapahtuneen. Luulin jonkun iskeneen vain minun kirjoituksiini, mutta en ole varma. Hän jättää sinun kysymyksesi tähän ketjuun ja poisti minun jokaisen vastauksen. Luulin hänen ahdistelevan vain minua enkä tiedä miksi hän niin tekee minua kohtaan. Se tuntuu niin ikävältä. Luulen että palsta on hakkeroitu.

kpj
Viestit: 255
Liittynyt: 18.10.13 21:13

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Vaikken usein osallistuisikaan, tämä sivusto on edelleen työpöydälläni. Katson toisinaan luotettaviksi arvailemieni kirjoittajien mietteitä.

Vuoden vaihteen tienoilla huomasin aiheen "Ranska ja Vichy" (jotain sinne päin). Kerrotun perusteella aihe voisi kiinnostaa historian harrastajia, jotka tietävät miten tärkeä Ranskan 1900-luku on eurooppalaisessa katsannossa. (Useat muut aiheet ovat historiaymmärryksen kannalta "keskisarjaa", jos sitäkään.)

Olen palannut palstan ääreen kommentoidaksen Ranskan juuri tällä hetkellä ristiriitaista tilannetta, jossa Hollandea ja Vallsia usein vertaillaan Pétainin ja Lavaliin.

Mikä ihmeessä on taustalla, kun kokonainen aihe (ja vielä tuiki tärkeä) häviää?

historioija
Viestit: 985
Liittynyt: 14.11.09 11:34

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

kpj kirjoitti:Vaikken usein osallistuisikaan, tämä sivusto on edelleen työpöydälläni. Katson toisinaan luotettaviksi arvailemieni kirjoittajien mietteitä.

Vuoden vaihteen tienoilla huomasin aiheen "Ranska ja Vichy" (jotain sinne päin). Kerrotun perusteella aihe voisi kiinnostaa historian harrastajia, jotka tietävät miten tärkeä Ranskan 1900-luku on eurooppalaisessa katsannossa. (Useat muut aiheet ovat historiaymmärryksen kannalta "keskisarjaa", jos sitäkään.)

Olen palannut palstan ääreen kommentoidaksen Ranskan juuri tällä hetkellä ristiriitaista tilannetta, jossa Hollandea ja Vallsia usein vertaillaan Pétainin ja Lavaliin.

Mikä ihmeessä on taustalla, kun kokonainen aihe (ja vielä tuiki tärkeä) häviää?
Tuntuu palstan meno kovin vallantäyteiseltä, jos perusteluja ja selityksiä ei saa erikseen kysymälläkään (ks. edellä myös Lemmi1).

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

kpj kirjoitti:Olen palannut palstan ääreen kommentoidaksen Ranskan juuri tällä hetkellä ristiriitaista tilannetta, jossa Hollandea ja Vallsia usein vertaillaan Pétainin ja Lavaliin.
Mikä ihmeessä on taustalla, kun kokonainen aihe (ja vielä tuiki tärkeä) häviää?
En muista nähneeni ollenkaan tuollaista aihetta. Saattaa olla, että se on kadonnut foorumisoftan päivityksen yhteydessä. Foorumin ohjelmistoja on juuri nyt päivitetty kts.
"Foorumi sulkeutuu päivitystä varten"
viewtopic.php?f=10&t=6289

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Tapio Onnela kirjoitti:
kpj kirjoitti:Olen palannut palstan ääreen kommentoidaksen Ranskan juuri tällä hetkellä ristiriitaista tilannetta, jossa Hollandea ja Vallsia usein vertaillaan Pétainin ja Lavaliin.
Mikä ihmeessä on taustalla, kun kokonainen aihe (ja vielä tuiki tärkeä) häviää?
En muista nähneeni ollenkaan tuollaista aihetta. Saattaa olla, että se on kadonnut foorumisoftan päivityksen yhteydessä. Foorumin ohjelmistoja on juuri nyt päivitetty kts.
"Foorumi sulkeutuu päivitystä varten"
viewtopic.php?f=10&t=6289
Arvelu: Olisikohan kyseeessä nimimerkki Lemmin postaus 28.12.2015 "Ranska avaa Vichyn hallituksen arkistoja tänään", joka mahdollisesti siirrettiin keskustelusta Uudet historia-aiheiset mediat -osastoon. Ainakin sellainen nyt löytyy sieltä.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

nylander kirjoitti:Arvelu: Olisikohan kyseeessä nimimerkki Lemmin postaus 28.12.2015 "Ranska avaa Vichyn hallituksen arkistoja tänään", joka mahdollisesti siirrettiin keskustelusta Uudet historia-aiheiset mediat -osastoon. Ainakin sellainen nyt löytyy sieltä.
No niinpä tietysti. Siirsin tosiaankin tuon postauksen paikkaan johon se paremmin kuuluu, eli uudet mediat osastoon:
Ranska avaa Vichyn hallituksen arkistoja tänään
viewtopic.php?f=5&t=6287
(eipä ole muistissani kehumista kun en tätä muistanut)

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

historioija kirjoitti:Tuntuu palstan meno kovin vallantäyteiseltä, jos perusteluja ja selityksiä ei saa erikseen kysymälläkään (ks. edellä myös Lemmi1).
Kannattaa esim. välillä lukea foorumin säännöt, joissa selkeästi sanotaan:
Hyväksyt, että "Agricolan uutis- ja keskustelufoorumit" on oikeus poistaa, muokata, siirtää ja sulkea mikä tahansa keskusteluketju tai viesti niin halutessamme.
Poistan jatkossakin ilman selityksiä viestit ja puheenvuorot, jotka katson asiattomiksi.
Kannattaa myös huomata, että foorumilla on myös muita osastoja kuin tämä "Puheenvuoroja historiasta". Esimerkiksi tuo Vichyn hallituksen arkistoja koskeva viesti oli sellainen, joka paremmin sopi Uudet historia-aiheiset mediat foorumille kuin varsinaiseen keskusteluun. Mikäli tuosta aiheesta halutaan keskustella kannattaisi varmaan avata siitä uusi säie tänne puheenvuoroja palstalle.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Luulin ettei The Guardian, jossa Vichyn arkistojen avaamisesta oli uutinen, ole uusi historia-aiheinen media, mutta olin väärässä. Hyvä että sinulla Tapio on oikeus siirtää kirjoitus Uudet historia-aiheiset mediat -osioon, johon uskon myös The Guardianin kuuluvan, mutta voin olla väärässäkin.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Lemmi kirjoitti:Luulin ettei The Guardian, jossa Vichyn arkistojen avaamisesta oli uutinen, ole uusi historia-aiheinen media, mutta olin väärässä. Hyvä että sinulla Tapio on oikeus siirtää kirjoitus Uudet historia-aiheiset mediat -osioon, johon uskon myös The Guardianin kuuluvan, mutta voin olla väärässäkin.
Olet tosiaankin ymmärtynyt väärin. Uudet historia-aiheiset mediat foorumista sanotaan näin:
"Ilmoita täällä uusista historia-alan, yhteiskuntatieteen tai kulttuuritutkimuksen julkaisuista, verkkosivuista, arkistojulkistuksista, ohjelmista tai muista medioista."
Tässä on siis ollut tarkoitus erottaa keskustelu historia-aiheista yhtäältä historian liittyvistä uutisista ja sitten sellaisista uusista resursseista, joita on avautunut käyttöön. Tämä erottelu helpottaa foorumien seuraamista ja niille kirjoittamista. Monilla historia-foorumeilla näkee myös vieläkin tiukempaa jaottelua, jossa on eroteltu jopa keskustelu esimerkiksi kronologisesti tai temaattisesti. Meillä kaikki keskustelu on pääsääntöisesti Puheenvuoroja historiasta foorumilla.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Tapio Onnela kirjoitti:Olet tosiaankin ymmärtynyt väärin. Uudet historia-aiheiset mediat foorumista sanotaan näin:
"Ilmoita täällä uusista historia-alan, yhteiskuntatieteen tai kulttuuritutkimuksen julkaisuista, verkkosivuista, arkistojulkistuksista, ohjelmista tai muista medioista."
Tässä on siis ollut tarkoitus erottaa keskustelu historia-aiheista yhtäältä historian liittyvistä uutisista ja sitten sellaisista uusista resursseista, joita on avautunut käyttöön.
Uskon että olen ymmärtänyt väärin ja yritän ymmärtää, vaikka se ei ole suurin vahvuuteni, ja tutkin keskustelupalstaa sillä silmällä. YLE, Dagens Nyheter ja blogit eivät ole Uusia historia-aiheisia medioita. The Guardian on. Ehkä silti olen ymmärtänyt väärin, mutta yritän parhaani.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Ukraina

Kun muilta kiireiltäsi ehdit niin lähettäisitkö yksityisviestillä kohdan, minkä vuoksi poistit pitkän kirjoitukseni Ukrainan ulkomaalaisista.

Pyydän kolmannen kerran Tapio.

Osallistut foorumin keskusteluun ja olet moderaattori samalla. Toivon, ettet ole mielivaltainen niitä kohtaan, joiden uskomuksia et hyväksy.

Minulla on kirjoitus tallessa ja voin kirjoittaa sen uudelleen, mutta haluaisin tietää mikä kohta kirjoituksessa on Tapio sinulle ongelma. Pyydän vastausta yksityisviestillä.

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”