nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:aiemminkin hänen [= allekirjoittaneen] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi, kuten voimme todeta
Koska et pyynnöistä huolimatta ole antanut esimerkkejä siitä, mitkä kaikki lainaukseni "ovat osoittautuneet keksityiksi", on pakko olettaa, että kirjoitat tietoisesti ns. muunneltua totuutta.

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

nylander kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:aiemminkin hänen [= allekirjoittaneen] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi, kuten voimme todeta
Koska et pyynnöistä huolimatta ole antanut esimerkkejä siitä, mitkä kaikki lainaukseni "ovat osoittautuneet keksityiksi", on pakko olettaa, että kirjoitat tietoisesti ns. muunneltua totuutta.
Tarkoitatko todella, että Onnela on valehdellut? Että Turun yliopiston palkkalistoilla oleva Tapio Onnela olisi valehdellut solvatessaan tapojensa mukaisesti sinua eräänä palstan kirjoittajista? Onpa ennenkuulumattoman räikeää käytöstä Onnelalta. Mutta ei tietysti mitenkään odottamatonta, pikemminkin päinvastoin.




Semmottii...
--= Terv. h.j =--

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

nylander kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:aiemminkin hänen [= allekirjoittaneen] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi, kuten voimme todeta
Koska et pyynnöistä huolimatta ole antanut esimerkkejä siitä, mitkä kaikki lainaukseni "ovat osoittautuneet keksityiksi", on pakko olettaa, että kirjoitat tietoisesti ns. muunneltua totuutta.
Nato keskusteluun liittyen kysyin:
Oletkohan jo löytänyt tälle väittämällesi asianmukaisen lähteen:
nylander kirjoitti:Aikaisemmin tänä vuonna samainen toimittaja on todennut (tässä muistinvaraisesti mutta jokseenkin sanatarkasti), että "jos Virossa rytisee, olisi sietämätön ajatus, ettei Suomi osallistuisi".
Olemme siis ilmeisesti pääsemässä mukaan. Jos tällaisessa yhteydessä on soveliasta siteerata Pohjantähteä, niin Leppäsen Preetin sanoin: "sodassa passaa sitten vähän huonommankin koittaa..."
Tapio Onnela kirjoitti:Haluat antaa tässä sellaisen kuvan, että Nurmi (ja Niinistö?) toivoisivat Suomen osallistuvan sotaan.
Et ole kuitenkaan tuota sanatarkkaa Nurmen lainaustasi kyennyt varmentamaan, joten kai on ilmeistä, että olet keksinyt sen omasta päästäsi?

Olen nyt vielä käynyt läpi Turun Sanomien arkistoa myös vuoden 2015 puolelta, enkä ole vieläkään kyseistä Nurmen sanomaksesi väittämääsi lainausta löytänyt. Epäilinkin, että täytyy olla melkoinen sotahullu jos pitää ”sietämättömänä” ettei Suomi osallistuisi sotaan.

Asian tekee hieman vakavammaksi se, että tässä nyt nimimerkin suojista esität toistaiseksi toteen näyttämättömiä väitteitä omalla nimellään esiintyvästä toimittajasta. Voisitko nyt viimenkin etsiä kyseisen sitaatin tai myöntää, että olet siteerannut häntä väärin?

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Heikki Jansson kirjoitti: Tapio Onnela olisi valehdellut solvatessaan tapojensa mukaisesti sinua eräänä palstan kirjoittajista? Onpa ennenkuulumattoman räikeää käytöstä Onnelalta. Mutta ei tietysti mitenkään odottamatonta, pikemminkin päinvastoin.
Esitit nyt suoran väitteen siitä, että olen "tapojeni mukaan" solvannut ja valehdellut. Tämä väiteesi on varsin rankka ja odottaisinkin nyt sinulta tarkempia tietoja väitteidesi tueksi, muuten syyllistyt itse perustettoomaan solvaukseen.
Minusta eksaktin viitteen pyytäminen tapauksessa, jossa nimimerkkikirjoittaja lainaa mitä ilmeisemmin siis, väärin omalla nimellään kirjoittavaa toimittajaa on täysin oikeutettua. Voihan olla, että viite vielä löytyykin, mutta toistaiseksi emme ole sitä nähneet.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Luulen Tapio, ettet ole käyttäytynyt hyvin Korhosen suhteen. Muistaakseni kutsuit häntä jopa valehtelijaksi.

Toivon Turun ja Tampereen yliopistojen puuttuvan käytökseesi käytöksesi parantamiseksi. Olen toivonut sitä aiemminkin tuloksetta.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

nylander kirjoitti:
Tapio Onnela kirjoitti:aiemminkin hänen [= allekirjoittaneen] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi, kuten voimme todeta
Koska et pyynnöistä huolimatta ole antanut esimerkkejä siitä, mitkä kaikki lainaukseni "ovat osoittautuneet keksityiksi", on pakko olettaa, että kirjoitat tietoisesti ns. muunneltua totuutta.
Niin, kysyn taas: löytyykö niitä tekemiäni lainauksia, jotka "ovat osoittautuneet keksityiksi" vai ei? Niitähän täytyy äskeisen sitaatin perusteella useita.

Itse on myönnä keksineeni ainoatakaan käyttämääni lainausta, vaan pidän sellaisen väittämistä solvauksena.

Toimittaja Lauri Nurmelle "sietämätöntä" pitämää ajatusta (juuri tällaisena muistan sanamuodon), jos ei Suomi "osallistu", mikäli Viron rajalla "rytisee", en tällä erää, taas kerran sanottuna, pysty todistamaan useasti mainitsemista syistä. Soitin tänään Turun Sanomien asiakaspalveluun ja tiedustelin, voinko ostaa sellaisen digitilauksen, joka sisältäisi kaikki vuosina 2015 ja 2016 Turun Sanomissa julkaistun aineiston. Vastaajana toiminut naispuolinen asiakaspalveluhenkilö totesi, että sellaista mahdollisuutta heillä ei ole tarjota toisin kuin Helsingin Sanomilla. (TS:n asiakaspalvelussa varmaan nauhoitetaan puhelut, jos joudumme tästäkin asiasta tinkamenoon.)

Jäljelle jää siis pitempi tie: paperilehtien tai mikrofilmien läpikäyminen. Se on suuri homma, enkä suinkaan sinun takiasi ryntää sellaiseen oikopäätä käyttämään aikaani. Ehkä ajan kanssa löytyy tai sitten ei, jolloin ainoa selitys on muistivirhe.

Mutta sinähän olet väittänyt toistuvasti, että olen keksinyt eli valheellisesti sepittänyt koko asian, vaikka Lännen Median toimittajan Lauri Nurmen muista kirjoituksista näkee Sokea Reettakin, missä hänen ajatusmaailmansa kulkee, minkä jo pitkässä viestissäni vähän aikaa sitten osoitinkin. Sehän ei sinua lainkaan kiinnostanut, koska sinulla, Onnela, tuntuu olevan minua vastaan meneillään tekemällä tehty agenda.

Mutta siis odotellessa: todista nyt sillä välin muut "keksityt lainaukseni".

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

nylander kirjoitti: Jäljelle jää siis pitempi tie: paperilehtien tai mikrofilmien läpikäyminen. Se on suuri homma, enkä suinkaan sinun takiasi ryntää sellaiseen oikopäätä käyttämään aikaani. Ehkä ajan kanssa löytyy tai sitten ei, jolloin ainoa selitys on muistivirhe.
Hienoa, että myönsit, että kyseessä saattaa olla muistiivirhe. Sattuuhan sitä erehdyksiä. Näin se ihmisen muisti helposti toimii olettaen ja toivoen, että jotakin olisi sanottu. Ehkä seuraavalla kerralla katsot tarkemmin ennkuin kun lainaat omalla nimellään kirjoittavan henkilön sanomisia.

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Lemmi kirjoitti:Luulen Tapio, ettet ole käyttäytynyt hyvin Korhosen suhteen. Muistaakseni kutsuit häntä jopa valehtelijaksi.
Jos Korhonen väittää olemattomia kai hän silloin on valehtelija. Voihan tietysti olla, ettei hän itse kuitenkaan ollutkaan perehtynyt niin hyvin läntisen median toimintaan kuin antaa Kanavan artikkelissaan ymmärtää. Sinäkin pystyit viittaamaan lukuisiin Ukrainan korruptiota käsittelevään artikkeliin ihan helposti.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:
nylander kirjoitti: Jäljelle jää siis pitempi tie: paperilehtien tai mikrofilmien läpikäyminen. Se on suuri homma, enkä suinkaan sinun takiasi ryntää sellaiseen oikopäätä käyttämään aikaani. Ehkä ajan kanssa löytyy tai sitten ei, jolloin ainoa selitys on muistivirhe.
Hienoa, että myönsit, että kyseessä saattaa olla muistiivirhe. Sattuuhan sitä erehdyksiä. Näin se ihmisen muisti helposti toimii olettaen ja toivoen, että jotakin olisi sanottu. Ehkä seuraavalla kerralla katsot tarkemmin ennkuin kun lainaat omalla nimellään kirjoittavan henkilön sanomisia.
Sinähän pidit varmana, että "aiemminkin hänen [= minun, nylanderin] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi, kuten voimme todeta".

"Totea" nyt sitten, että niitä on monta, kuten käyttämästäsi sanamuodosta käy ilmi, siitä ole kahta puhettakaan. Jos ei kuitenkaan sattuisi löytymään, ehkä seuraavalla kerralla katsot tarkemmin, ennen kuin alat syytellä.

Ja toiseksi: nyt tunnut tyytyvän (ulospääsynäkö sinun itsensä jälleen tänään käynnistämästä käsittämättömästä jankutuksesta?) mahdolliseen "muistivirheeseen", mitä itse en sataprosenttisesti voi kiistää mutta jota pidän erittäin epätodennäköisenä, koska tunnen ihmisiä, joilla on täysin sama muistikuva kuin minullakin. Eikö kyse näin ollen ollutkaan "keksitystä", siis tietoisesti valehdellusta lainauksesta, niin kuin välillä olet väittänyt?

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Keskustelua keskustelusta ja sen pelisäännöistä

Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti:Luulen Tapio, ettet ole käyttäytynyt hyvin Korhosen suhteen. Muistaakseni kutsuit häntä jopa valehtelijaksi.
Jos Korhonen väittää olemattomia kai hän silloin on valehtelija. Voihan tietysti olla, ettei hän itse kuitenkaan ollutkaan perehtynyt niin hyvin läntisen median toimintaan kuin antaa Kanavan artikkelissaan ymmärtää. Sinäkin pystyit viittaamaan lukuisiin Ukrainan korruptiota käsittelevään artikkeliin ihan helposti.
Korhonen on oikeassa.

Oman käsitykseni mukaan olet saattanut herjata Korhosta kutsumalla häntä julkisesti valehtelijaksi ja voi olla, että Korhonen säästää sinut oikeudellisilta toimilta. Hänen ei ehkä pitäisi.

En ole lakimies ja voin olla väärässä. Luulen kuitenkin, että käyttäessäsi tekoosi Tampereen yliopiston palvelinta Turun yliopiston palkkaamana yliopistot saattavat olla myös oikeudellisessa vastuussa teoistasi.

Toivon jälleen jonkun vastuullisen tahon lopultakin puuttuvan huonoon julkiseen käytökseesi, jolla mielestäni häpäiset Agricolan hallintoon ja rahoitukseen osallistuvat tahot.

Heikki Jansson
Viestit: 662
Liittynyt: 14.04.06 12:55
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:
Heikki Jansson kirjoitti: Tapio Onnela olisi valehdellut solvatessaan tapojensa mukaisesti sinua eräänä palstan kirjoittajista? Onpa ennenkuulumattoman räikeää käytöstä Onnelalta. Mutta ei tietysti mitenkään odottamatonta, pikemminkin päinvastoin.
Esitit nyt suoran väitteen siitä, että olen "tapojeni mukaan" solvannut ja valehdellut. Tämä väiteesi on varsin rankka ja odottaisinkin nyt sinulta tarkempia tietoja väitteidesi tueksi, muuten syyllistyt itse perustettoomaan solvaukseen.
Minusta eksaktin viitteen pyytäminen tapauksessa, jossa nimimerkkikirjoittaja lainaa mitä ilmeisemmin siis, väärin omalla nimellään kirjoittavaa toimittajaa on täysin oikeutettua. Voihan olla, että viite vielä löytyykin, mutta toistaiseksi emme ole sitä nähneet.
Esitin kysymykseni nimim. nylanderille sanatarkasti näin:
Tarkoitatko todella, että Onnela on valehdellut? Että Turun yliopiston palkkalistoilla oleva Tapio Onnela olisi valehdellut solvatessaan tapojensa mukaisesti sinua eräänä palstan kirjoittajista?
Tämän kysymykseni, jonka olin osoittanut nimim. nylanderille olet nyt vääntänyt väitteekseni.

Kirjoittamani lause alkaa sanoilla ”Tarkoitatko todella, että … ” ja loppuu kysymysmerkkiin. Sinä väität nyt, että kysymykseni nimim. nylanderille onkin kuten kirjoitit ”väiteesi”. Selvään kysymykseeni ei liittynyt mitään väitettä, ei sen enempää eksplisiittisesti kuin implisiittisesti, sen näkee kuka tahansa joka ei tyydy katkaisemaasi sitaattiin.

Ymmärrätkö Onnela ollenkaan kysymysmerkkien tarkoitusta? Tuntuu siltä että sairastat nykyään usein Trump-taudiksi (tai Trump-kuumeeksi) sanottua kuumetta, eli siekailematonta valehtelua. Ainakin tuot nyt jälleen esiin väärän asianlaidan muka ”siteeratessasi” minua – katkaisemassasi sitaatissa - ilmeisin tarkoituksin virhetulkinnallasi mustamaalata minua. Edellisen kerran toit esiin nylanderin kirjoittelusta tämän tarkemmin kertoman hyvin kielteisen asianlaidan. Sen on nimim. nylander minusta varsin luotettavasti selvittänyt paikkansa pitämättömäksi.

II. Tapaus nylander

Väitit, että
aiemminkin hänen [nimim. nylanderin] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi, kuten voimme todeta Nato-keskusteluun liittyen
En ole löytänyt mitään perustetta tälle ällistyttävälle väitteellesi, jossa väität, että nylanderin lainaukset olisivat ”osoittautuneet keksityiksi”. Siksi muutama kysymys noista tapauksista.

Milloin olet itse viimeksi huomauttanut siitä, että jokin nimim. nylanderin lainaus olisi ollut keksitty. Missä viestissäsi? Tänä vuonna? Viime vuonna? Joskus? Et ehkä itse huomauttanut siitä, mutta ajattelit ainakin huomauttaa, mutta sitten naapurisi poikkesi kahville ja huomauttaminen jäi tjsp? Et varmaan muista?

Mitä nimim. nylanderin keksimät lainaukset ovat koskeneet? Mitä asiakokonaisuutta? Politiikkaa? Kulttuuria? Viihdettä? Et nyt jaksa muistaa?

Ketä nimim. nylander olisi keksitysti lainannut? Suomen presidenttiä. Pääministeriä? Ulkoministeriä? Suomen merkittävää polittista johtajaa. NL:n / USA:n presidenttiä tai merkittävää politiikkoa. Maailmanpolitiikkoa joka ei kuulu mainittuihin ryhmiin? Muuta henkilöä, ketä? Et nyt oikein muista?

Minä suoraan sanoen luulen että sinä olet ns. hatustasi tempaissut väitteesi siitä, että
aiemminkin hänen [nimim. nylanderin] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi
Minä luulen että väitteesi oli ja on potaskaa.

Mutta esitä toki oma kertomuksesi. Mieluiten lainauksena niistä nylanderin viesteistä, joita muka tarkoitit kun kirjoitit tuon lainaamani tekstin. Eivät varmaankaan tarkoittamasi nimim. nylanderin viestit ole jääneet huomamatta kun ne sisälsivät väitteitesi mukaan keksittyjä lainauksia, mutta luulen ettei niitä oikein tahdo löytyä, siis niitä viestejä joihin nuo lainaukset jotka ovat "aiemmin" osoittautuneet keksityiksi ovat sisältyneet.


Semmottii…
--= Terv. h.j =--

Tapio Onnela
Viestit: 4903
Liittynyt: 13.09.05 12:40
Viesti: Kotisivu

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

nylander kirjoitti:Ja toiseksi: nyt tunnut tyytyvän (ulospääsynäkö sinun itsensä jälleen tänään käynnistämästä käsittämättömästä jankutuksesta?) mahdolliseen "muistivirheeseen", mitä itse en sataprosenttisesti voi kiistää mutta jota pidän erittäin epätodennäköisenä, koska tunnen ihmisiä, joilla on täysin sama muistikuva kuin minullakin. Eikö kyse näin ollen ollutkaan "keksitystä", siis tietoisesti valehdellusta lainauksesta, niin kuin välillä olet väittänyt?
Asia selviää harvinaisen hyvin sillä, että esität missä artikkelissa toimittaja sanoi:
"jos Virossa rytisee, olisi sietämätön ajatus, ettei Suomi osallistuisi".
Ei minua tässä mikään muu kiinnosta kuin se, että nimimerkkikirjoittaja siteeraa oikein omalla nimellään esiintyvää toimittajaa.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Heikki Jansson kirjoitti:
aiemminkin hänen [nimim. nylanderin] lainauksensa ovat osoittautuneet keksityiksi
Minä luulen että väitteesi oli ja on potaskaa.
Olen aivan samaa mieltä kanssasi Heikki Jansson. Tapio ohittaa potaskaiseen syytökseensä liittyvän kysymyksen eli jättää vastaamatta. Kasvojensa pelastamiseksi hän hyökkää toistamalla yhä uudelleen aiemmin esittämäänsä toista syytöstä nylanderista. Noin olen oppinut hänen toimivan.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Elämmekö jo "totuuden jälkeistä aikaa"?

Tapio Onnela kirjoitti:Ei minua tässä mikään muu kiinnosta kuin se, että nimimerkkikirjoittaja siteeraa oikein omalla nimellään esiintyvää toimittajaa.
Luulen sinun nyt kovasti hurskastelevan pistettyäsi Keijo Korhosen sanomisiksi keksimiäsi olkinukkeja ja syytettyäsi häntä valehtelijaksi. Sentään Korhosen kirjoitus oli luettavanasi silmiesi edessä ja silti kehtaat vääristellä hänen kirjoittamaansa ja nyt hurskastelet kuin mikäkin ensimmäisen kiven heittäjä.

Käytöksesi on minusta pöyristyttävää. Kuka tahansa voi tahattomasti käyttäytyä tavalla, josta joku muu voi loukkaantua, mutta sinussa on pahinta se, että vaikka kuinka huomauttaa huonosta käytöksestäsi niin tunnut vain pahentavan käytöstäsi.

Jonkun pitäisi jo puuttua asiaan. Sitä mieltä olen.

Lemmi
Viestit: 1146
Liittynyt: 12.12.15 22:57

Re: Krimin liittäminen Venäjään

Tapio Onnela kirjoitti:
Lemmi kirjoitti:ettei tapahtumissa, jotka johtivat Krimin liittymiseen Venäjään syntynyt kuolonuhreja. Muistaakseni tuollaisesta kiittämisestä oli kyse.
Tämähän on lähes ihailtavaa uuskieltä. Kuten Orwellilla ”Sota on rauhaa” ja ”riemuleirillä” kivaa.
Luulen sinun käyttäytyvän lapsellisesti.

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”