Rautatiet
Jyväskylän - Suolahden rata avattiin liikenteelle 1. marraskuuta. Se jatkoi Haapamäeltä tehtyä rataa.Rautateiden kiivas rakennusvauhti jatkui. Maaliskuun 7. määrättiin aloitettavaksi ratatyöt Oulusta Kemin kautta Tornionjoen itärannalle, Kuopiosta Iisalmeen ja Helsingistä Karjaalle. Samaten annettiin lupa yksityisen rautatien rakentamiseen Loviisan ulkosatamasta Vesijärven rantaan eli Lahden kauppalaan. Tarkoitus on saada yhteys mereltä Päijänteelle. Syyskuussa annettiin lupa yksityisen rautatien rakentamiseen Inkeroisten asemalta Haminan satamaan.
Suomen ensimmäinen rautatietunneli valmistui Karjaan - Turun radalle Skurun luo ja sai nimen Pohjankuru. Työ aloitettiin kaksi vuotta sitten. Tunneli tehtiin kallioon louhimalla. Se on 156 metriä pitkä, josta 52 metriä oli holvattu. Kiveä louhittiin kaikkiaan 5.355 kuutiometriä ja työ maksoi 117.276 markkaa.
Tampereen konepaja sai jättitilauksen vetureiden rakentamisesta. Valtion rautatiet tilasi 40-veturin sarjan, joka tuli toimittaa tulevan neljän vuoden aikana. Maan rataverkko oli 2.623 kilometriä, josta oli yksityisiä ratoja 107 kilometriä. Asemia oli 226. Valtion rautateiden tulot olivat 22 miljoonaa markkaa, josta jäi voittoa 7,6 miljoonaa.