Reklami
"Reklamin tehtävänä on nykyajan kaupassa uusien tavaroiden tarpeen herättäminen yleisössä. Se on liike-elämän perustana. Jotta jälkimmäinen voisi kehittyä, täytyy ensinmainitun kukoistaa. Reklamit ovat luoneet ulkomaiden jättiläisliikkeet ja ovat tehneet Pearsin saippuan ja Liptonin teen maailmankuuluksi.
Reklamivalaistus otettiin ensimäisen kerran käyttöön Ameriikassa vuonna 1905. Nämä ovat erilaisia valoilmiöitä, joiden avulla hyvin näkyviltä paikoilta iltasin ja yöllä koetetaan kiinnittää kadulla kulkijain huomiota huvittelutai myyntipaikkoihin ja -tuotteisiin. Yksinkertaisimpia ovat voimakkaat kaarilamput, joiden valolla on tavallisesta poikkeava väri."1
Kaasun kulutus lisääntyi Suomessa jatkuvasti. Helsingin kaasulaitos halusi kuitenkin reklamin avulla voittaa yhä uusia koteja kaasun käyttäjiksi.