Liikennevalot
Helsinkiläisillä oli 5. lokakuuta uutta katseltavaa liikenneohjausvalojen ollessa ensimmäistä päivää käytössä Aleksanterinkadun ja Mikonkadun risteyksessä. Kadunkulmaukset olivat päivän mittaan täynnä järjestelmästä kiinnostunutta yleisöä, josta osa joutui katuja ylittäessään silloin tällöin saamaan poliisiltakin opastusta. Näin kävi myös eräiden autoilijoiden.
Yleensä liikenne sujui häriöttä. Vain heti aamulla muuan taksa-auto jarrutti valon vaihtuessa niin voimakkaasti, että etuakseli katkesi. Palokunta ei tarvinnut risteystä palohälytysten johdosta, mutta sairasautojen oli se joku kerta ylitettävä. Tällöin poliisit katkaisivat liikenteen.
Liikennevalolaitteita ei aikaisemmin ollut Suomessa ja pitkät neuvottelut ja liikennelaskelmat edelsivät kokeilua. Jalankulkijan oli syytä muistaa, että vihreä valo ei merkinnyt mahdollisuutta ylittää katu turvallisesti sivuilleen katsomatta, koska vihreä valo antoi ajoneuvolle oikeuden myös kääntyä sivukadulle. Jalankulkijan ei myöskään pitänyt pysähtyä punaisen valon nähdessään, jos katu oli tyhjä ajoneuvoista.