Muita aiheita...
Uudet junatyypit
Valtionrautateiden uudet moottorikiitojunat ja kiskoautojunat suorittivat 3. helmikuuta esittelyajon Helsingin ja Riihimäen välisellä rataosuudella. Uudet junatyypit aloittivat päivittäisen liikennöinnin kesäkuun alussa. Kevyet kiskoautojunat, ns. lättähatut, tulivat vähäliikenteisille rataosille ja kiitojunat osuuksille Helsinki– - Tampere ja Helsinki– - Lappeenranta– - Savonlinna.
ULA-taxit
Turussa aloittivat 7. maaliskuuta toimintansa Suomen ja pohjoismaiden ensimmäiset radiopuhelimella varustetut vuokra-autot, "ULA-taxit".
"Taxitilauskeskus kutsuu radioteitse paikalle lähinnä tilaajaa olevan auton, jonka kuljettaja vastaa tilauskeskuksen kutsuun kädessä pidettävällä mikrofonilla. Matkustaja voi liikkuvasta autosta olla yhteydessä esimerkiksi omaan kotipuhelimeen."
Eurooppa
Suomi liittyi 22. huhtikuuta jäseneksi YK:n alaiseen Euroopan taloudelliseen komissioon, jonka muut jäsenet olivat Itävalta, Irlanti, Italia ja Portugali.
Kauppasopimus
Moskovassa solmittiin 17. heinäkuuta Suomen ja Neuvostoliiton välinen kauppasopimus vuosille 1956– - 1960, jolloin Suomen viennin arvo tuli olemaan 180 miljardia markkaa ja tuonnin arvo 130 miljardia markkaa.
Autokanta
Nykyisestä henkilöautokannasta oli:
- 39 % Yhdysvalloista,
- 43 % Länsi-Euroopasta
- 18 % Itä-Euroopasta.
Viime vuodesta lähtien Neuvostoliiton, Itä-Saksan ja Tshekkoslovakian yhteinen osuus Suomeen tuoduista autoista oli selvästi yli puolet.
Suomessa rekisteröidyistä autoista suosituimpia olivat erilaiset Fordin valmistamat autot, joita oli yli 11.000. Toiseksi suosituimpia olivat Chevroletin valmistamat autot, joita oli yli 5.000. Seuraavaksi eniten Suomessa rekisteröidyistä autoista valmistivat: Volkswagen, Skoda, IFA, Moskvitsh, Renault, Austin, Mercedes-Benz, BMW, Pobeda, Opel, Peugeot ja Vauxhall.1