Kestopäällystys
Kestopäällysteiden rakentaminen oli Suomessa ollut tähän asti hyvin vähäistä. Sotien jälkeen vuonna 1955 ruvettiin kestopäällysteobligaatiolainan turvin jatkamaan ennen sotia aloitettuja töitä, mutta vasta vuosina 1959– - 1960 työ pääsi toden teolla vauhtiin.
Viime vuonna päällystettiin asfaltilla teitä 222 kilometriä, siitä noin 160 kilometriä edellisenä vuonna tehdylle kantavalle kerrokselle. Myöhemmin tapahtuvaa kestopäällystystä varten imeytettiin bitumiliuoksella teitä 326 kilometriä.
Öljysorapäällystettä, jota ensi kerran kokeiltiin Suomessa vuonna 1958, käytettiin kestopäällystykseen kuitenkin eniten. Vuonna 1959 tehtiin öljysorapäällystetietä 93 kilometriä ja viime vuonna yli 1600 kilometriä. Uudet tiet tehtiin nyt suoraan öljysorapäällysteisiksi.
Tämän vuoden alussa oli kestopäällysteitä noin 760 kilometriä, imeytyksiä 400 kilometriä ja öljysorapäällysteitä 1.715 kilometriä, siis yhteensä 2.875 kilometriä, eli 7,69 % kaikista maanteistä. Tänä vuonna suunniteltiin rakennettavaksi kestopäällystettä 308 kilometriä ja öljytai bitumiliuossorapäällystettä noin 3.000 kilometriä.