Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 189

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 190

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 192

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 193

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 194

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 195

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 197

Deprecated: define(): Declaration of case-insensitive constants is deprecated in /var/www/clients/client17/web55/web/vintti/julkaisut/historiakone/includes/db/ezsql-3/shared/ezFunctions.php on line 198
Liikenne :: 1974 :: :: Historiakone :: Julkaisut :: Agricola - Suomen historiaverkko

Liikenne

Suomen kauppalaivastosta poistettiin 29. maaliskuuta kaksi viimeistä purjealusta.

Junaliikenne Forssan ja Humppilan välisellä yksityisellä rautatiellä lopetettiin 1. huhtikuuta.

Suomen pisin rautatietunneli, 4290 metriä pitkä Lahdenvuoren tunneli puhkaistiin 31. lokakuuta Kontiolahdella. Työ liittyi Tampereen ja Jyväskylän välisen oikoradan rakentamiseen.

Helsingin uusiin nivelraitiovaunuihin noustiin sisään joko etu- tai takaovesta, keskimmäisistä poistuttiin. Matkustajat voivat itse avata ovet myös vaunun ulkopuolelta.

Linja-autoilla hoidettava työmatkaliikenne Helsingin itäisiin lähiöihin oli nykyisin suorituskykynsä rajoilla. (video)1


  1. Filminäyte: Päivä Helsingin liikenteessä, Oy Yleisradio Ab, TV 1:n arkisto.