jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Kekkosen murhayritys

nylander kirjoitti:hermostut heti, jos edes ottaa esille aiheita, joita sinun oikeaoppisen historiannäkeyksesi mukaan ei edes saisi olla olemassa. Ja sitten seuraa tuttua toisen sanomisien vääristelyä ja suoranaista valehtelua.
En kyllä tunnista mitään näistä. Valehdellut en ole vaan esitin tulkinnan siitä, mikä oikein oli aikomuksesi linkittäessäsi Kekkosen murhayrityksen tähän ketjuun. Sitä et pystynyt kumoamaan asiallisesti vaan heittäydyit heti hankalaksi. -Nimesivätkö Tiitinen ja Soikkanen todella Keijo Alhon, vuonna 1960 valtionarkistossa keskustelleen tuntemattoman nuoren maisterin, suomalaisen yritysmaailman (joka tilasi Alholta useita historiikkeja) ja VAL:n juhannuksen 1957 murhayrityksen tekijöiksi? Enpä uskoisi tuota, tuskin kukaan muukaan uskoo ilman kunnollisia todisteita. Nämä kuitenkin olivat juuri sinun tekemiäsi johtopäätöksiä. Vai sanoudutko nyt niistä irti?

En edusta mitään oikeaoppisia historiannäkemyksiä. Niitä ei edes ole, vaan kaikki pitää hyväksyä jos ne on kunnolla perusteltu. Sinun eivät ole.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Kekkosen murhayritys

jsn kirjoitti:
nylander kirjoitti:hermostut heti, jos edes ottaa esille aiheita, joita sinun oikeaoppisen historiannäkeyksesi mukaan ei edes saisi olla olemassa. Ja sitten seuraa tuttua toisen sanomisien vääristelyä ja suoranaista valehtelua.
En kyllä tunnista mitään näistä.
Niin, ethän sinä koskaan "tunnista", vaikka tämä sama piirre toistuu vuodesta toiseen reagoinneissasi, kun tule sinulle ns. arka aihe...
jsn kirjoitti:Valehdellut en ole vaan esitin tulkinnan siitä, mikä oikein oli aikomuksesi linkittäessäsi Kekkosen murhayrityksen tähän ketjuun. Sitä et pystynyt kumoamaan asiallisesti vaan heittäydyit heti hankalaksi.
"Aikomukseni" olen kertonut monta kertaa, mutta kyllä minä sen voin toistaakin niin monta kertaa kuin tarvitaan:
jsn 11.10.2014 klo 11.20 kirjoitti:Yllä jälleen toteat, että tarkoituksesi oli osoittaa murhayrityksen olleen osa noita "suomalaisen oikeiston edesottamuksia" vaikkei tästä ollut minkäänlaisia todisteita
1. Olen kerta toisensa jälkeen kehottanut sinua sitaatilla tai muuten todistamaan, missä olen pyrkinyt tällaista "osoittamaan". Osoittaminenhan tarkoittaa ainakin historiasta puheen ollen "toteen näyttämistä". Voitko nyt vihdoin esittää tästä näytön. Muutoin väitteesi on katsottava valheeksi. Ja, edelliseen liittyen:

2. Liitin uutisen vuoden 1957 episodista tähän siihen ketjuun, jossa oli käsitelty suomalaista 50-luvun oikeistoa alkaen VAL-järjestöstä. Peruste liittämiselle oli, pakko taas toistaa, temaattinen: Timo Soikkanen ja Seppo Tiitinen yhdistivät Ylen uutisessa taustaoletuksena, siis oletuksena, tapahtuman 50-luvun oikeiston raivoisaan Kekkos-vihaan. Niin minäkin tein. Et edelleenkään ole vastannut, "vihjailivatko" Soikkanen ja Tiitinen näin tehdessään, niin kuin väität minun tehneen aivan verrannollisessa tilanteessa. Eikö muutoin niin uljas uskalluksesi nyt riitäkään, kun kyseessä ovat mainutut herrat?
jsn kirjoitti:-Nimesivätkö Tiitinen ja Soikkanen todella Keijo Alhon, vuonna 1960 valtionarkistossa keskustelleen tuntemattoman nuoren maisterin, suomalaisen yritysmaailman (joka tilasi Alholta useita historiikkeja) ja VAL:n juhannuksen 1957 murhayrityksen tekijöiksi? Enpä uskoisi tuota, tuskin kukaan muukaan uskoo ilman kunnollisia todisteita. Nämä kuitenkin olivat juuri sinun tekemiäsi johtopäätöksiä. Vai sanoudutko nyt niistä irti?
Missä ihmeessä olen väittänyt, että Soikkanen ja Tiitinen puhuivat Alhosta, "maisterista" jne. Tämä on taas täysin omaa vääristelevää hörinääsi, jolla yrität sotkea jälkiäsi. Alhon ym. otin puheeksi sen takia, että nekin ovat näytteitä 50-luvun suomalaisen oikeiston mielikuvamaailmasta.

Tiedän: seuraavaksi tulee syytös siitä, että olen "yhdistänyt" ne Kekkosen oletettuun murhayritykseen. Joko "unohdit", että minä en keksinyt tälle katkaistulle ketjulle otsikkoa?
jsn kirjoitti:En edusta mitään oikeaoppisia historiannäkemyksiä. Niitä ei edes ole, vaan kaikki pitää hyväksyä jos ne on kunnolla perusteltu. Sinun eivät ole
Sinun "perustellut" historiannäkemyksesi vaikuttavat pitkän kokemuksen mukaan olevan lähinnä sitä, että koet itsesi jonkinlaiseksi Agricolan ideologiseksi veräjänvartijaksi, joka rupaaa polkemaan jalkaa ja syytämään kiukkuisia, vääristeleviä väitteitä, jos otan puheeksi sinulle arkoja aiheita. Tästä pääsemmekin taas ympyrän alkuun: "En tunnista itsessäni..."

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Kekkosen murhayritys

nylander kirjoitti:Missä ihmeessä olen väittänyt, että Soikkanen ja Tiitinen puhuivat Alhosta, "maisterista" jne. Tämä on taas täysin omaa vääristelevää hörinääsi, jolla yrität sotkea jälkiäsi. Alhon ym. otin puheeksi sen takia, että nekin ovat näytteitä 50-luvun suomalaisen oikeiston mielikuvamaailmasta.
Et pysty todistamaan näytteillä "50-luvun suomalaisen oikeiston mielikuvamaailmasta" yhtään ainutta murhayritystä. Ei tämä ole mitään vääristelevää hörinää vaan selkeä fakta. Jos näin esiin tuomasi mielikuvamaailma on ollut tarkoitus esittää pelkkänä osoituksena aikakauden ilmapiiristä, niin se on kyllä varsin hyvin verhottu. Luulenpa etten ollut aivan yksin käsittäessäni sen niin, että tarkoituksenasi oli esittää teorioita mahdollisista tekijöistä.
nylander kirjoitti:Et edelleenkään ole vastannut, "vihjailivatko" Soikkanen ja Tiitinen näin tehdessään, niin kuin väität minun tehneen aivan verrannollisessa tilanteessa. Eikö muutoin niin uljas uskalluksesi nyt riitäkään, kun kyseessä ovat mainutut herrat?


Olet ymmärtänyt nyt hieman väärin. Enhän minä ole kiistänyt etteikö oikeistossa olisi ollut Kekkos-vihaa. Se ei ole mikään "epämiellyttävä tosiasia". Kekkos-vastaisuushan on helposti todistettava historiallinen fakta.

Sen sijaan olen kiistänyt sen, että olisi olemassa jonkinlaisia takeita siitä, että ko. murhayrityksen takana olisi ollut jokin oikeiston salainen suunnitelma. Tuskin näitä todisteita on Soikkasella tai Tiitiselläkään. Hehän tuntuvat puhuvan, kuten sinäkin tunnut myöntävänkin, yleisellä tasolla; sinä itse taas et millään malttanut vaan lähdit heti vihjailemaan salaliitoilla, koska sellaiset vastaavat omia historiankäsityksiäsi. "Mielikuvamaailmat" eivät kuitenkaan murhaa ketään, vaan sen tekevät ihmiset eli yksilöt.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Kekkosen murhayritys

jsn kirjoitti:Et pysty todistamaan näytteillä "50-luvun suomalaisen oikeiston mielikuvamaailmasta" yhtään ainutta murhayritystä.
Esitäpä nyt sitten näyte, missä olen sellaiseen "todistamiseen" pyrkinyt. Muuten pidän puheitasi todistena vain omasta kiihkoutuneesta ajatusmaailmastasi.
jsn kirjoitti:Luulenpa etten ollut aivan yksin käsittäessäni sen niin, että tarkoituksenasi oli esittää teorioita mahdollisista tekijöistä
On totta, että tällä foorumilla liikkuu runsaastikin henkilöitä, jotka ovat kanssasi samalla ideologisella aaltopituudella. Yksi jo muutama päivä sitten yrittikin tulla avuksesi. En kuitenkaan laskisi tässä kysymyksessä paljonkaan heidän varaansa, mikäli totuutta etsitään. - Luulenpa muuten, että tältä foorumilla voi löytyä niitäkin, jotka ovat viimeaikaisten(kin) tähän ketjuun kirjoittamiesi viestien perusteella saanet selvän kuvan ajatusmaailmastasi ja pyrkimyksistäsi.
jsn kirjoitti:Sen sijaan olen kiistänyt sen, että olisi olemassa jonkinlaisia takeita siitä, että ko. murhayrityksen takana olisi ollut jokin oikeiston salainen suunnitelma. Tuskin näitä todisteita on Soikkasella tai Tiitiselläkään. Hehän tuntuvat puhuvan, kuten sinäkin tunnut myöntävänkin, yleisellä tasolla; sinä itse taas et millään malttanut vaan lähdit heti vihjailemaan salaliitoilla, koska sellaiset vastaavat omia historiankäsityksiäsi
Tässä on kouluesimerkki siitä,mihin juuri äsken viittasin: tietoinen vääristely tai suomeksi sanottuna valehtelu (ellei sitten kyse ole jostain tietoisuuden ulkopuolella olevasta taipumuksesta). Olen jo hyvin monta kertaa todennut (ja jatkan sitä tarvittaessa vastedeskin), että olen liittänyt 1957-episodin tähän aihepiiriin täsmälleen samalla "yleisellä tasolla" kuin Ylen uutisessa Soikkanen ja Tiitinen. Esitä nyt selvä näyte, missä olen puhunut "salaliitosta". Omat "olettamuksesi" eivät nyt kerta kaikkiaan riitä minkäänlaisiksi todisteiksi mistään. "Salaliitto" laukkaa vain mielikuvituksessasi - kuten niin monesti ennenkin.

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Kekkosen murhayritys

nylander kirjoitti:Olen jo hyvin monta kertaa todennut (ja jatkan sitä tarvittaessa vastedeskin), että olen liittänyt 1957-episodin tähän aihepiiriin täsmälleen samalla "yleisellä tasolla" kuin Ylen uutisessa Soikkanen ja Tiitinen. Esitä nyt selvä näyte, missä olen puhunut "salaliitosta".
Eihän se nyt niin vaikeaa sitten sinulle ollutkaan ja tuskin edes sattui. Olen jo antanut ne vaatimasi "salaliittonäytteet" äskettäin tässä ketjussa, joten tuskin niitä tarvitsee jälleen toistaa.

Jos kirjoitat jotakin, joka ei kestä kritiikkiä tai joka voidaan ymmärtää toisin kuin olet tarkoittanut, niin kyllä sen silloin saa kyseenalaistaa. Eihän se toki niin mene että kaikki mitä sinä kirjoitat on automaattisesti kritiikin yläpuolella. Se on mielestäni vähän kummallinen lähtökohta. Silloin sinun vain pitää oikaista asia selvin sanoin jos näyttää siltä että joku on ymmärtänyt sinut väärin. Aiemmin kirjoittamastasi todella sai sen kuvan, että pyrit osoittamaan näitä yhteyksiä, joiden lisäksi totesit olevan minulle "epämiellyttäviä totuuksia". Eiväthän ne minulle mitään sellaisia ole. Voisin nyt vaatia sinua osoittamaan, että missä kohtaa olen sanonut, että asia on minulle epämiellyttävä. En kuitenkaan tee näin.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Kekkosen murhayritys

jsn kirjoitti:Olen jo antanut ne vaatimasi "salaliittonäytteet" äskettäin tässä ketjussa, joten tuskin niitä tarvitsee jälleen toistaa
Mutta jos nyt kuitenkin toistaisit, jotta saataisiin vähän mustaakin valkoiselle.

------------------------------
Jatketaan toki "keskustelua", mutta ensin pieni välisoitto:

Väkisinkin tulee mieleen, mistähän tässä nyt oikein on kysymys. Jatkuvia omiin "varmoihin otaksumiin" perustuvia sepitettyjä syytöksiä "salaliittoteorioiden" hautomisesta jne. Tämänkertainen ketju on kyllä ollut alansa ehdoton kliimaksi.

Alkaa vaikuttaa todella oudolta.

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Kekkosen murhayritys

Ei ole mitään sepiteltyjä syytöksiä vaan yksinkertaisesti esitetty arveluja siitä mitä todella haluat sanoa. Sen jälkeen et ole suostunut niitä kiistämään vaan olet lähinnä ylimielisesti halunnut kiistää kiistäjän poliittisen sopivuuden.

Näin siis kommentoit ampumisuutista:
Mieleen muistuu varhempiakin lukemiani tuokiokuvia samasta aihepiiristä: Klinge on vuodesta 1999 jatkuneen päiväkirjasarjansa eräässä niteessä kertonut tapauksen elo-syyskuun taitteesta 1960. Neuvostoliiton puoluejohtaja Nikita Hrushtshev oli tulossa vierailulle Kekkosen 60-vuotispäiväksi (3.9.1960). Silloisen valtionarkiston kahvilassa (?) Klingen mainitsema nuori maisteri (myöhempi historian professori) oli käynyt kuumana ja vaatinut, että "nimismiehen pitäisi olla Vainikkalassa aseen kera" neuvostovierasta vastassa.

Keijo Korhonen on viimeksi ilmestyneessä kirjassaan Mahtimiehistä maan matosiin (2013) kertonut aivan ilmeisesti samasta tapauksesta. Sekin tapahtui valtionarkistossa syyskuun 1960 alussa. Hänen mukaansa "kuumapäämaisteri" (jonka Korhonen toisin kuin Klinge diskreetisti jättää nimeämättä) olisi vaatinut, että "toivottavasti suomalainen poliisi käsiaseellaan lopettaa sen saatanan [Kekkosen], jos se yrittää myydä Suomen ryssille".

(Huom. Kaikki sitaatit edellisessä muistinvaraisia mutta asiallisesti täysin tarkkoja.)
Sitten jatkoit kun sait vastaasi epäilyjä Keijo Alhon yhteyksistä:
Fil. tri Keijo Alho kuului 50-luvun alkupuolella mm. Rytin ja Tannerin poliittisiin keskustelukumppaneihin.

Mm. Väinö Tanner jatkoi yhteydenpitoa Alhoon myös tämän "asyyliaikana".

Muistaakseni Alho todettiin tekoonsa nähden melko pian (ajan suhteen voin erehtyäkin) terveeksi ja laskettiin vapaaksi. Sen jälkeen Alho jatkoi yrityshistorioiden kirjoittamista. Toimeksiantoja ilmeisesti riitti.
Jälkimmäisessä vihjaat melko selvästi, että Alho ei kenties olisi ollut ensinkään henkisesti häiriintynyt, vaan että hänet pelastettiin tällä tavalla ja sitten hänen suojelijansa rahoittivat häntä tämän jälkeenkin. Tämä siis tarkoittaisi, että Alhon aseen kanssa heiluminen olikin suunniteltu juttu ja ilmeisesti siis myös 1957 laukaukset sopisivat luontevasti samaan salaliittokuvioon. -Miksi ne muuten olisi näin yhdistetty toisiinsa?

Heti tämän perään vielä sanot, että et ole sentään syyttämässä Tanneria Kekkosen murhaamisesta mutta muita mainittuja siis kyllä:
Pakko lisätä erästä henkilöä ajatellen, koska asia muuten vuorenvarmasti kopsahtaa bumerangina niskaan: En ole väittänyt Väinö Tannerin juonitelleen Kekkosen ampumista. :lol:
Joko vähitellen tajuat miltä sanomasi näyttää?

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Kekkosen murhayritys

jsn kirjoitti:yksinkertaisesti esitetty arveluja siitä mitä todella haluat sanoa
Aivan näin. "Yksinkertaisesti esitettyjä arveluja siitä mitä todella haluat sanoa"!Tätä peliähän olet harjoittanut ajat pitkät minun kanssani. Et taida ymmärtää, että se ei todellakaan ole ihan tavanomaiselta vaikuttavaa käytöstä. Normaali tapa olisi puuttua siihen, mitä toinen todella sanoo, eikä päästää ilmeisen kiihottunutta mielikuvitustaan sepittelemään loruja siitä, mitä sinä uskot toisen haluavan sanoa.

Tässä kohtaa sinulle tyypilliseen tapaasi vinksahtaa:
jsn kirjoitti:Näin siis kommentoit ampumisuutista
:

Ei, minä en tässä kohden "kommentoinut" mitään "ampumisuutista". Kirjoitin vain: "Mieleen muistuu varhempiakin lukemiani tuokiokuvias samasta aihepiiristä." "Sama aihepiiri" oli aloitettu ja kaukana edellisessä ketjussa: oikeiston erinäiset edesottamukset 50-luvulla. Satutko muistamaan, miten kiivaasti siellä ketjussa mm. puolustit sinulle ilmeisesti tärkeää VAL-järjestöä? Sitten tuli tämä Ylen uutinen. Kerrataan taas: Timo Soikkanen ja Seppo Tiitinen esittivät uutisessa taustaoletuksen, joka viittasi oikeiston 50-luvulla elättelemään kiihkeään Kekkos-vihaan. (Soikkasen ja Tiitisen lausuntoon et sinulle tyypillisen raukkamaisesti ole tähän päivään mennessä uskaltanut ottaa kantaa.) Juuri sillä kohtaa Tapio Onnela oli katkaissut ketjun, missä 50-luvun oikeisto -keskustelua oli käyty, ja aloittanut uuden itse keksimällään otsikolla "Kekkosen murhayritys". Se tuntui olleen sinulle onnenpotku, pääsithän juuri siinä kohden repäisemään vaatteesi ja kailottamaan nyt selvästi "tietäväsi", mitä minä "todella halusin sanoa".

Ja edelleen:
jsn kirjoitti:Sitten jatkoit kun sait vastaasi epäilyjä Keijo Alhon yhteyksistä:
Epäilyt, joita "sain vastaani" (ja joita esitti aisaparisi JariL) Keijo Alhon yhteyksistä, pitää nyt kuitenkin osoittaa Jarkko Vesikansaan ja hänen tutkimukseensa Salainen sisällissota, jossa näistä asioista on pitkään kerrottu, kuten jo skrajabin totesi. Eipä kuitenkaan taida rohkeutesi taaskaan riittää siihen,että rupeaisit sättimään Vesikansaa (vrt. Soikkasen ja Tiitisen tapaus), kun meni kertomaan asioita,joista sinun mielestäsi olisi ilmeisesti pitänyt ehdottomasti vaieta.
jsn kirjoitti:Jälkimmäisessä vihjaat melko selvästi, että Alho ei kenties olisi ollut ensinkään henkisesti häiriintynyt, vaan että hänet pelastettiin tällä tavalla ja sitten hänen suojelijansa rahoittivat häntä tämän jälkeenkin
En vihjaa yhtään mitään, vaan muistelin Vesikansan kirjasta käyneen ilmi, että hänet laskettiin vapaalle jalalle melko nopeasti hänen tekonsa laatuun nähden. Tässä kohden kirjoitin aikanaan suunnilleen näin: "Ajan suhteen voin erehtyäkin." -Tämä voidaan helposti tarkistaa Agricolan arkistosta ja Vesikansan kirjasta. "Rahoittamisesta" en tiedä mitään, mutta hieman kyllä ihmettelin Vesikansaa lukiessani, kuinka "henkisesti häiriintynyt" (ilmaisu JartiL:n ja sinun käyttämä, ks. edellä) niinkin pian pystyi jatkamaan historiantutkijan vaativaa ammattia ja sai ilmeisesti runsaasti toimeksiantojakin. Kerrankos sitä Hyvä Veljeä taloudellisesti on autettu. Mutta "revolverisalaliiton" kytkeminen tähän on kuitenkin kokonaan toinen asia ja pantavissa jälleen kerran villiintyneen, poliittisesti motivoituneen mielikuvituksen tiliin:
jsn kirjoitti:Tämä siis tarkoittaisi, että Alhon aseen kanssa heiluminen olikin suunniteltu juttu ja ilmeisesti siis myös 1957 laukaukset sopisivat luontevasti samaan salaliittokuvioon. -Miksi ne muuten olisi näin yhdistetty toisiinsa?
Ei järjen hiventäkään, kuten ei myöskään seuraavassa
jsn kirjoitti:Heti tämän perään vielä sanot, että et ole sentään syyttämässä Tanneria Kekkosen murhaamisesta mutta muita mainittuja siis kyllä
Siis en sentään Tanneria ole syyttänyt Kekkosen murhaamisesta "mutta muita mainittuja siis kyllä! Eipä voi kuin nauraa - tai ehkä olisi aiheellisempaa surkutella.
jsn kirjoitti:Joko vähitellen tajuat miltä sanomasi näyttää
Unohdit täydentää lauseesi loppuun: "...minun mielikuvituksessani?" Sen asian olen tajunnut jo hyvin pitkään.

--------------------------

Siinäpä ne mainostamasi kuulut "todisteet" sitten olivatkin, noin vähän tarkemmin läpikäytyinä. Eipä ihme, että et olisi aluksi katsonut maksavan vaivaa toistaa niitä. Puolestani uskon, että kaikki ne ihmiset, jotka eivät "katsomuksellisesti" ole henkeen ja vereen samoilla linjoilla kanssasi, kyllä pystyvät tekemään järkiperäiset päätelmät ajatusmaailmasi laadusta.

jsn
Viestit: 2059
Liittynyt: 08.02.09 18:24

Re: Kekkosen murhayritys

Kirjoitustyylisi on yksinkertaisesti sellainen, että siitä näkee että selvästikin pidät vihjeiden antamisesta. Luulisin monen muunkin kiinnittäneen huomionsa samaan asiaan. Mitä pahaa siinä on jos tästä tekee johtopäätöksiä silloin kun se on erityisen silmiinpistävää? Lukijalla pitää olla myös hieman mielikuvitusta jotta hän näkee mitä on rivien välissä. Ei siinä ole mitään sairasta tai epänormaalia. Mediaa kommentoivat kutsuvat tätä mediakritiikiksi, jota vaaditaan jopa kansalaislukutaidoksi. Se on läheistä sukua historiantutkimuksessa kauan käytetylle lähdekritiikille, joka lienee sinullekin tuttu.

Klaus Lindgren
Viestit: 1178
Liittynyt: 30.11.05 12:31

Re: Kekkosen murhayritys

Jsn ja Nylander, voisitteko hieman hengähtää? Nyt olisi kai tarkoitus puhua asioista eikä siitä, miten niistä puhutaan?

Tässä kiistelyänne seuraillessani mieleeni on noussut kiintoisa kysymys: olettekohan te loppujen lopuksi edes eri mieltä siitä Kekkosen mahdollisesta murhayrityksestä?

JariL
Viestit: 435
Liittynyt: 13.02.09 14:40

Re: Kekkosen murhayritys

"henkisesti häiriintynyt" (ilmaisu JartiL
Ilmaisu taisi kylläkin olla Ilta-Sanomien artikkelista jota lainasin -jos ei sanatarkasti niin ainakin sisällöllisesti. Jos nylanderilla on parempaa tietoa Alhon todellisesta henkisestä tilasta tekohetkellä niin kerro meille muillekin. Joku taisi jo kylläkin edellä kommentoida, että nykytermeillä kysymyksessä oli jonkinasteinen "burn out" eli tila josta voi palautua työkykyiseksi kohtuullisen nopeastikin -varsinkin jos kykenee irtautumaan tehtävästä joka tilan aiheutti.

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Kekkosen murhayritys

JariL kirjoitti:Ilmaisu taisi kylläkin olla Ilta-Sanomien artikkelista jota lainasin -jos ei sanatarkasti niin ainakin sisällöllisesti. Jos nylanderilla on parempaa tietoa Alhon todellisesta henkisestä tilasta tekohetkellä niin kerro meille muillekin.
Ei kai tarpeen, kun sinulla sitä "parempaa tietoa" jo tuntuu riittämiin olevan.

historioija
Viestit: 985
Liittynyt: 14.11.09 11:34

Re: Kekkosen murhayritys

JariL kirjoitti:
"henkisesti häiriintynyt" (ilmaisu JartiL
Ilmaisu taisi kylläkin olla Ilta-Sanomien artikkelista jota lainasin -jos ei sanatarkasti niin ainakin sisällöllisesti. Jos nylanderilla on parempaa tietoa Alhon todellisesta henkisestä tilasta tekohetkellä niin kerro meille muillekin. Joku taisi jo kylläkin edellä kommentoida, että nykytermeillä kysymyksessä oli jonkinasteinen "burn out" eli tila josta voi palautua työkykyiseksi kohtuullisen nopeastikin -varsinkin jos kykenee irtautumaan tehtävästä joka tilan aiheutti.
Aiheuttaneeko työuupumus murhanhimoa ja muuta rikoksellisuutta yleisemminkin vai onko se vain eliitille varattu ymmärtävä ja lieventävä selitys?

JariL
Viestit: 435
Liittynyt: 13.02.09 14:40

Re: Kekkosen murhayritys

Epäilyt, joita "sain vastaani" (ja joita esitti aisaparisi JariL) Keijo Alhon yhteyksistä,
Koetetaanpa jos nylanderilta saisi vihdoin edes yhden asiallisen vastauksen tässä keskustelussa leimakirveen heiluttelun sijaan. En esittänyt epäilyä siitä, etteikö Alho olisi keskustellut Rytin ja Tannerin kanssa. Esitin kyllä epäilyn siitä että Ryti oli poliittinen nolla 1950-luvulla ja että Tannerkaan ei ollut kovin merkittävä poliittinen voima -ei edes palattuaan sdp:n puheenjohtajaksi. Nylander voisi nyt vihdoin kertoa miksi Rytin ja Tannerin kanssa käynyt keskustelut olivat niin merkittäviä Kekkosen mahdollisen murhayrityksen suhteen?

nylander
Viestit: 1356
Liittynyt: 07.06.06 20:33

Re: Kekkosen murhayritys

JariL kirjoitti: Nylander voisi nyt vihdoin kertoa miksi Rytin ja Tannerin kanssa käynyt keskustelut olivat niin merkittäviä Kekkosen mahdollisen murhayrityksen suhteen
"Kekkosen mahdollisen murhayrityksen suhteen"??? Missä sellaista on väitetty? Taidat olla saanut voimakkaita vaikutteita aisapariltasi "rivienvälisessä mediakritiikissä", siinä kuulussa "kansalaislukutaidossa".

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”