Uusi Kasvatus & aika (2014:2) on ilmestynyt ja luettavissa täällä: http://www.kasvatus-ja-aika.fi/site/?lan=1&page_id=612
Pääkirjoitus
Jukka Rantala: Tutkimuksen laadunarvioinnilla tehdään tiedepolitiikkaa
Artikkelit
Eeva-Leena Onnismaa, Maiju Paananen & Lasse Lipponen: Varhaiskasvatusjärjestelmän polkuriippuvuuksien jäljillä
Anna Kouhia & Tuure Tammi: Akateemisen kapitalismin uusliberaali tutkijasubjekti kasvatustieteellisessä tohtorikoulutuksessa
Anna Kuismin: Kiertokoulun ja kansakoulun välissä – Jacob Ahlsmanin kutsumus ja kriisi
,
Sofia Huhtala & Juhani Tähtinen: Eteläpohjalaisten nuorten naisten jatkokoulutukseen liittämiä haaveita, toteutumaa ja merkityksiä 1920–1940-luvuilla
,
Katsaukset
Mirka Räisänen: Opettajat ja pirullisten aikojen koulutuspolitiikka. (Lectio Praecursoria)
Esko Harni: Esipoliittinen kasvatus poliittisen edellytyksenä, eli katsaus Hannah Arendtin kasvatusajatteluun
Arvostelut
Niina Hämäläinen: Kynä kourassa. Itseoppineet kirjoittajat ja tekstin äänet. Arvosteltu teos: Lea Laitinen & Kati Mikkola (toim.) 2013. Kynällä kyntäjät. Kansan kirjallistuminen 1800-luvun Suomessa. SKS:n Toimituksia 1370. Helsinki: Suomalaisen Kirjallisuuden Seura. 558 s.
Esko Harni: Valotuksia aikamme viitatuimman yhteiskuntatieteilijän ajatteluun. Arvosteltu teos: Foucault, Michel 2014 [1994]. Parhaat (Dits et écrits I–IV, 1994). Suomentanut: Tapani Kilpeläinen, Simo Määttä ja Johan L. Pii. Niin & näin -kirjat. 338 s.
Tomi Kiilakoski: Härkälän apinajuttu. Etnografia koulusta nuorten ympäristönä. Arvosteltu teos: Tommi Hoikkala & Petri Paju 2013. Apina pulpetissa. Ysiluokan yhteisöllisyys. Helsinki: Gaudeamus. 246 s.