Valtavirran egyptologit esittävät, että tapahtumat Egyptissä esihistoriallisista ajoista dynastisen kauden loistoon asti ovat olleet suoran kehityksen tulosta. Tämä ilmenee esimerkiksi tästä Mark Lehnerin haastattelusta suunnilleen kohdasta 22 minuuttia lähtien:Klaus Lindgren kirjoitti: ↑25.03.21 18:37Sen sijaan kaipaan edelleenkin ihan suomeksi itse kirjoitettua selitystä siitä, mitä Okivi ja muut haluavat noilla porausjäljillään ja muilla pohdinnoillaan todistaa?
Lehner ei tunnu olevan tietoinen kivien muinaisista työstöjäljistä. "Todistaminen" ei kuulu tieteelliseen sanavarastooni, mutta olen yrittänyt osoittaa, että egyptologian valtavirran esittelemillä kovien kivien työstömenetelmillä noita lukemattomilla videoilla näkyviä työstöjälkiä ei ole voitu saada aikaan.
Myös epäilen vahvasti, että muinaiset egyptiläiset eivät aikanaan murskanneet kallioista irti tuhansia tonneja graniittia pelkkiä iskukiviä käyttäen. Esimerkiksi Assuanin keskeneräisen obeliskin ympäriltä ja ahtaista koekaivoista valtavirran egyptologit sanovat näin tehdyn.
Suoran kehityksen hypoteesia vastaan sotivat myös haudoista kymmenin tuhansin löydetyt, nykyaikanakin osittain erittäin vaikeasti valmistettavat kiviastiat, jollaisia ei enää dynastisen loiston aikana tehty eli ei osattu tehdä.
Olen jo mielestäni riittävän monta kertaa nämä asiat toistanut, mutta se näyttää jääneen sinulle vielä epäselväksi.