En ole väittänyt, että olet sensuroinut niitä. Olen arvioinut, että sellainen riski on (oikeastaan oli - olemassa) huomioon ottaen sen, että arvostelen ylläpitoon kuuluvaa tämän sopimattomasta menettelystä. Ehkä olen väärässä, ehkä en mutta kannattaa varautua. Miten olisit menetellyt, ellen minä olisi laittanut kirjoituksia nettiin, on vaikea tietysti muiden arvata, sen tiedät parhaiten itse. Kysymyksessä oli siis varotoimenpide Sinun erään mahdollisen (jonka riskin arvioin korkeaksi) toimintamallin varalta. On syytä muistaa, että minä olen vakuuttunut siitä, että olet hyvin ymmärtänyt Ravilan käyttäytyneen sopimattomasti, mutta että pitääksesi kiinni arvovallastasi esität puhut muuneltua totuutta käsityksistäsi Ravilan viesteistä.Klaus Lindgren kirjoitti:Kuten jokainen voi nähdä, minä en ole sensuroinut Juvosen tekstejä. Itse asiassa olen ainoastaan huomauttanut hänelle turhan kiihkeästi kirjoitetuista ja asiattomuuksiinkin eksyneistä puheenvuoroista.
Olen laittanut koko viestiketjun yhtenä sivuna kotisivulleni. Se on luettavissa täältä Agricolan viestiketju, ja koostuu kaikista olennaisista viesteistä koottuna yhteen "pötköön".
Pahin mitä viestiketjusta löysit?. Jatkoin heti siteeraamasi lauseen perään ”Muuten, osallistuin tämän ketjun keskusteluun kirjoituksella, joka oli täysin vakavasti tarkoitettu”. Sen osan jätit tietenkin sitaatista pois. Siinä moitin Ravilaa siitä, että tämä oli itse estänyt asiallisen keskustelun ja pakottanut asiattomuuksillaan toisenkin osapuolen samoihin aseisiin joita hän itse käytti. Hän ikään kuin ensin valitsi keskustelussa käytettävät aseet, sarkasmin ja pottuilun. Selitin siis sitä lausetta ravilalle, tällä lauseella, mutta Sinäpä katkaisit sitaatin. Se olisi yhtähyvin voinut kuulua: "Muuten, itse valitsit sarkasmit. Edistävätkö ne jotenkin asiallista keskustelua?"Mistä olet muuten hankkinut nuo rikosoikeudelliset kykysi? Kauppaopistostako? Siellä tietääkseni opetetaan pelkästään kauppaoikeutta?Näitä puheenvuoroja ovat etenkin 15.11.08 20:42 kirjoitettu, jossa Juvonen kysyy muun muassa opponentiltaan
Sinä siteerasit tietenkin sitä pahinta kohtaa viestissäni, jossa minä asetin Ravilan pätevyyden kyseenalaiseksi. Sen sijaan et puuttunut siihen kohtaan jossa tämä Ravila ivasi Ylikangasta epäpäteväksi rikosoikeuden alalla. Hyvä niin. Ravilaa kohtaan ei saa esittää sarkastisia huomautuksia mutta minua ja Ylikangasta kohtaan saa.
Sinun on muuten turha etsiä viesteistäni kohtaa, jossa olisin ollut sarkastinen aiheetta, siis ilman että olisin vastannut Ravilan minua vastaan ensin esittämiin sarkasmeihin. Mutta Ravilaa kohdeltiin mielestäsi sietämättömän kaltoin siteeraamassasi kohdassa? Mitään pahempaa et löytänyt?
Olet täysin oikeassa. Vastasin Ravilalle ja koska tämä ei ollut esittänyt mitään asiallista ei minunkaan vastaukseni siksi edes voinut sisältää yhtään sen enempää vietiketjun aiheesta kuin Ravilankaan viesti sisälsi. Laitman menetteli toisin. Hän yritti vastata asiallisesti ja sai kiitoksesi niskaansa Ravilan pilkan. Keskustelumme, jossa olin esittänyt asiaa vielä 14.11. kirjoittamissani viesteissä - Ravila ei milloinkaan - ole tämän jälkeen yhtä toisen ivaamista. Vastasin vain tämän sarkasmeihin minua vastaan. Niitähän sai heittää täysin vapaasti kohti Laitmania ja minua. Siitä sinä et toisaalta lainkaan välitä, Lindgren. Mikset?Tässä puheenvuorossaan Juvonen ei ollenkan puuttunut itse keskusteltavaan asiaan. Puheenvuorossa, joka on kirjoitettu 15.11.08 07:01 Juvonen vielä puolustaa Ylikangasta, mutta kritisoi Ravilaa tavalla, joka ei enää täytä asiallisen argumentoinnin kriteerejä.
Kaivelin vähän vanhoja viestejä siitä viestiketjusta ja laitoin niistäkin olennaisimmat kotisivulleni tutustuttavaksi.Jos joku haluaa tutustua itse viestiketjuun, löytyvät tarpeelliset tiedot kotisivulleni laittamani viestien alkuosasta.Mitä JKoivuun ja Heynoon tulee,
Tämä homma näkyy alkaneen tilanteessa jossa nimim. korjaaja ja Jouko Heyno väittelivät keskenään erittäin riitaisasti. Koivu kirjoitti pahaa aavistamatta oman kommenttinsa, joka ei ollut sen enempää osoitettu Heynolle kuin korjaajallekaan. Se oli hänen ensimmäsiä viestejä täällä ja jäi (lähes) viimeiseksi Lindgrenin ansiosta. (muutaman viestin tämä taisi kirjoittaa sen jälkeen). Jouko Heyno nimittäin näki Koivun viestin, oletti että se oli korjaajan viesti, ei lukenut sitä kunnolla vaan kirjoitti mielessään korjaajalle, mutta osoittikin viestinsä erehdyksestä johtuen Koivulle. Viesti oli sisällöltään sellainen, että korjaaja myöhemmin kuvasi sitä törkeäksi, täynnä ivaa ja pilkkaa.
Silloin Koivu, joka oli pihalla kun lumiukko kirjoitettuaan asiallisen viestinsä, suutahti ja vastasi Heynolle, tuolle hyökkääjälle, joka ilman mitään syytä oli hyökännyt yllättyneen Koivun kimppuun, käyttäen nyt Koivukin sarkastista sävyä, niin kuin hyvin voi ymmärtää.
Silloin Lindgren teki taas sen, minkä hän on nytkin tehnyt. Hän kimpaantui ja antoi pyyhkeitä - mutta Koivulle. Heynokin sai tosin pikku huomautuksen siinä sivussa.
Klaus Lindgren, käyttäydyt kun peruskoulunopettaja joka huomaa välitunnilla koulun pihalla jonkun koululaisen yrittävän läimäyttää toista mutta toisen, isokokoisemman, nauraen torjuvan läimäytyksen. Syy on että tämä toinen on ensin vaikkapa potkaissut tahallaan toista takamuksiin. Mutta selkänsä kääntänyt peruskoulunopettaja tietämättä mistään edeltäneistä tapahtumista mitään kimpaantuu eikä edes yritä selvittää asiaa vaan antaa pikaistuksissaan tukkapöllyä, mutta sille jonka läimäysyrityksen tämä sattui näkemään, eikä takaa toista ahteriin potkaisseelle.
Sitä minä kritisoin Sinussa, Lindgren.
Olisit antanut asian olla. Silloin koko sanasota olisi kuollut itsestään. Ravila ol jo huomannut, etten jää siinä ainakaan toiseksi (itse asiassa hän lähinnä yski vastauksissaan pyrkiessään löytämään aihetta sarkasmeille viesteistän). Hän ei olisi minun käsitykseni mukaan enää hyökännyt sarkasmeillaan, eikä minulla silloin olisi ollut siihen mitään syytä. En tapaa olla epäasiallinen, mitä vikaa Ravilassa ilmiselvästi on.
Ei aihetta enempään. Voitin Ravilan sarkasmisodassa 10 - 0 (ainakin oman arvioni mukaan) mutta tämä voitti, Sinun suosiollisella myötävaikutuksella 10 - 0 kokonaisuudessaan. En kirjoita enää tälle palstalle.
Tämän asian toki selvitän jos enää mitään selvitettävää on.
Ystävällisin terveisin
Juppe