Ruotsi
Ruotsissa tänä vuonna järjestetty Löydä Suomi -kampanja oli poikkeuksellisen vaikuttava kansallinen yritys. Koskaan aikaisemmin ei mikään maa ollut ryhtynyt vastaavan laajuisiin ja yhtä määrätietoisiin ponnisteluihin saadakseen vientiartikkeleilleen lisää markkinoita Ruotsissa.
Tukholmassa 31. elokuuta avatuilla Pyhän Eerikin messuilla Suomella oli suurin näyttelyosasto. Kampanjan yhteydessä ilmestyneessä Finlandia-julkaisussa presidentti Kekkonen totesi, että Ruotsi-Suomi ja mahdollisesti koko Pohjola voitaisiin aikaa myöten kehittää yhtenäiseksi talousja kulttuurialueeksi, jossa ei ainoastaan työvoima vaan myös pääoma voisi tarpeen mukaan liikkua yli kansallisten rajojen, jossa eri maiden teollisuus olisi läheisessä yhteistyössä ja jossa työnjako ja erikoistuminen tä män ansiosta voitaisiin viedä kyllin pitkälle, jotta yhdessä voitaisiin ryhtyä kilpailuun myös suurten taloudellisten ryhmittymien kanssa.
Kaikkien myynnin edistämiseen tähtäävien toimenpiteiden taustalla oli se tosiasia, että Suomi oli taloudellisessa kehityksessään tullut vaiheeseen, jossa ulkomaista maksutasapainoa ei voitu ylläpitää yksinomaan puunjalostustuotteiden viennillä. Oli lisättävä muuta vientiä.