Lehtikuolemat
Kaupallisella aikakauslehdistöllä oli nousukausi 1960-luvulla. Tänä vuonna viikoittaisten naistenlehtien levikki putosi lähes 20 %. Kaupallisten aikakauslehtien julkaiseminen oli erittäin keskittynyttä. Tällä hetkellä Kustannus Oy, Apulehti, Yhtyneet Kuvalehdet, Lehtimiehet ja Sanoma Oy kattoivat yli 90 % ns. yleisölehtien markkinoista.
Kilpailijoiden vähyys suosi jo sinällään tuotevalikoiman supistamista – kukin kustantaja tarvitsi vain yhden lehden yhteen lajityyppiin. Tänä vuonna lakkasivat ilmestymästä Sanoma Oy:n Viikkosanomat sekä Kotiposti, Monalisa ja Hertta, jotka olivat siirtyneet oston kautta Williamskustantamolta Apulehdelle.
Yleislehtien alamäen odotettiin jatkuvan, sillä tämän lehtityypin levikit olivat romahtaneet kaikkialla maailmassa. Iltapäivälehtien kilpailu päättyi tällä erää 10. toukokuuta, kun Yhtyneet Kuvalehdet Oy:n Iltaset julkaisi viimeisen numeronsa.