Vetehinen
Viestit: 2704
Liittynyt: 18.06.07 23:35

Re: Populismin juuret ovat kaukana historiassa

Panu Höglund kirjoitti:
Jussi Jalonen kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että on täysin tärähtänyttä kuvitella RKP:n harjoittaneen jotain pitkän tähtäimen suunnitelmaa tavoitteenaan maahanmuuton vapauttaminen vain oman äänestäjäkuntansa kasvattamiseksi. Mutta siitäpä vain, itse kukin tulee uskossaan autuaaksi.
Kamalassa, anteeksi Kanavassa, julkaistiin vuosikymmen-pari sitten tunnetun oikeistolaisen ja historian oppikirjojemme laatijan Kai R. Lehtosen kirjoitus, jossa Lehtonen muistaakseni epäili sosiaalidemokraatteja tästä samasta juonesta. Muistelen, että hänen närkästyksensä taustalla oli somalien sosiaalidemokraattisen yhdistyksen perustaminen, jonka nähdäkseni kuka tahansa muu olisi ymmärtänyt hyvänä merkkinä somalien sopeutumisesta suomalaiseen yhteiskuntaan.

Vetehinen ei siis edes ole itse keksinyt tätä salaliittoteoriaansa, hän on vain liittänyt sen toiseen puolueeseen.
Pikainen lukija ja heiveröinen ajattelija voi tietenkin kuvitella, että koska joku Lehtonen on joskus moittinut poliittista vastustajaansa Kanavassa niin se osoittaa, että ruotsalaisen kansan puolueen maahanmuuttoa koskevat lausunnot ovat vääriä ja keksimiäni. Pohtiva ajattelija havaitsee kuitenkin, ettei Lehtosen lausunnoilla sosiaalidemokraateista ole tekemistä myöhempien ruotsalaisen kansan puolueen jäsenten lausuntojen kanssa, vaan kyse on kahdesta eri asiasta.

Palaa sivulle “Puheenvuoroja historiasta”