En ole voinut olla huomaamatta miten Korona-ajan mainonnalla on paikoin yhtäläisyyksiä 1940-luvun sota-ajan mainontaan. Nyt taas – kuten aikoinaan sota-aikanakin –  mainostetaan paikoin ”EI OOTA” eli jotain mitä ei ole, mutta joka on hyvä pitää mielessä kunhan taas paremmat ajat koittavat.Turun sanomat 4.11.1946Mielikuvamainonnassa eli hienommin goodwill-mainonnassa muistutetaan asiakkaita valmistajan tai yrityksen tuotteista, vaikka niitä ei…

Lue lisää

Meillä museon rakennustutkijoilla ja arkeologeilla on ollut jo vuosia menossa projekti, joka kulkee työnimellä Uponneet kylät. Kyseessä on Turun kaupungin alueen laajentumisen alle jääneet vanhat, historialliset kylät, jotka lähes kaikki ovat olleet alun perin naapurikuntien, Maarian, Kaarinan ja Raision suuria kyliä. Ispoisten kartanon vanhasta asuintontista on kerrottu jo aiemmin, sekin selvitys on ollut osa tätä…

Lue lisää